Pagina's

maandag 14 februari 2022

Valentijn CAS kaartje


Een valentijnskaartje.

Bovenstaand kaartje is een zogenaamd CAS kaartje; Clear And Simple. Dat betekent dat het kaartje heel rustig en eenvoudig gehouden is. Daarom dit keer ook maar een korte post op het blog ;-).

Voor dit kaartje heb je de volgende materialen nodig:
- rood (linnen) en wit cardstock
- harten stansen 
- stempels en zwarte en rode stempelinkt
- sequins (ook wel pailletten)
- basismaterialen, zoals een (snij-) liniaal, mes, 3D tape en lijm en/of tissuetape

Aan de hand van wat detailfoto's laat ik je zien hoe dit kaartje in elkaar zit.
Ik heb het over een kaartje, omdat hij met zijn 10,5 cm x 10,5 cm tot de kleinere kaarten behoort.

De rode basis kaart heb ik eens een keertje anders gevouwen dan de traditionele dubbelgevouwen kaart. De basiskaart is ongevouwen net zo groot, namelijk 21 cm x 10,5 cm, maar ik heb nu aan beide kanten een vouw gemaakt op 5,25 cm. Zo ziet de achterkant van het kaartje er dan uit:


De witte oplegkaart is ongeveer 10 cm x 10 cm. Deze heb ik uitgestanst, omdat ik er graag een stikrandje op wilde hebben. Zo'n stikrandje is ook goed te realiseren met een radeerwieltje.


Met achtergrondstempels heb ik het hartjespatroon (vierkantje) en de tekst (hartje) gestempeld. Het hartje heb ik gestanst uit de gestempelde tekstachtergrond. 


Een rood vierkantje van 4 cm x 4 cm heb ik schuin, in het midden van het kaartje geplakt, het vierkantje met de hartjes (3,6 cm x 3,6 cm) het ik daar met 3D tape recht op geplakt. Het rode hartje zit direct op het hartjespapier geplakt en het kleine teksthartje is daar weer met 3D tape opgeplakt. Ik heb het geheel zo opgebouwd om een beetje diepte in het kaartje te creëren.


Links onder in de hoek heb ik de tekst 'Hugs' gestempel.


Ik heb 3 heel kleine hartjes uitgestanst en deze verspreid op het kaartje geplakt.


Omdat ik het kaartje toch nog wat kaal vond, heb ik er ook nog wat sequins (pailletten) opgeplakt.


Het eindresultaat is een klein lief kaartje dat je door zijn neutrale tekst ook heel goed voor een verjaardag of ander gelegenheid kunt gebruiken.


Van de restanten heb ik 5 bijpassende minikaartjes gemaakt. Leuk voor aan een cadeautje of bosje bloemen.



Creatieve groetjes van


Voor dit valentijnskaartje heb ik de volgende materialen van Craft Sensations gebruikt:










 

3 opmerkingen: