Pagina's

woensdag 27 januari 2021

Canvas love

 

Op 21 januari hadden we met het design team van Craft Sensations een Instahop, waarbij je van de ene naar de andere Instagramaccount hopte om te zien wat we met een canvasdoek hadden gemaakt.
Het was erg leuk om een keer iets heel anders te doen en ik vond het wel een uitdaging om er toch weer mixed media van te maken, alsof het in een journal was.


Ik startte met het maken van een achtergrond met modelling paste door een stencil.
Ik vind dit patroon al supermooi zo op dat canvas. En nu? Ik had helemaal geen plan dus liet dit eerst maar eens goed drogen, morgen weer verder...


Ik besloot de volgende dag om eerst eens wat materialen en een plaatje op te zoeken en aan de hand daarvan koos ik deze kleur die ik aanbracht op het canvas.
Ik gebruikte watercolor in tubes: burnt sienna met een klein beetje vermillion en mengde dit met veel water. Op bepaalde plekken bracht ik de verf aan en daarna spoot ik er wat water op zodat ik het verdund kon laten uitvloeien. Hierna eerst weer goed drogen en toen bracht ik spetters aan met dezelfde kleur zodat het doordat er meer pigment in zit wel lekker opvalt maar qua kleur weer perfect past.


Hierna moest het natuurlijk weer goed drogen omdat anders niks erop zou blijven plakken.
Ik heb dat proces een beetje geholpen met mijn heattool.


Ik maak een strook aan de linker kant van het canvas met verschillende washi-tapes en een strookje muziekpapier uit een desigpad 35x35 cm van Craft Sensations.


Ik snijd een plaatje uit een designpad uit en plak deze op kurk en daarna op het canvas.



Alleen met het plaatje was nog erg saai, even weet ik niet hoe ik verder zal gaan maar nadat ik mijn lades in ben gedoken komen er wat materialen los op te liggen en zie ik opeens wat ik wil.
Ik gebruik wat stansjes, een mini boomschijfje en wat scrabbleletters.
Aan de rechterkant is het nu nog wat kaal dus daar bind ik jutetouw omheen waar ik wat kraaltjes en een bedeltje aanrijg.

Dit was superleuk om te maken dus echt een aanrader om ook een keer een canvas te bewerken. 
Creatieve groetjes,



Dit zijn de gebruikte materialen van Craft Sensations:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten