Pagina's

vrijdag 17 januari 2020

Het zelf maken van je reliëf pasta....


Hoi Hoi 
vandaag heb ik een leuke tip voor jullie. Hoe je heel makkelijk je eigen reliëf pasta kan maken om structuur op je papier aan te brengen.




 Wat heb je nodig .
Gesso
Bloem (wat je gebruikt om te bakken )
Deco stencils van Craft Sensations
Tape 
een spatel ( heb je die niet kan je bijvoorbeeld een pasje of cadeaukaart gebruiken )
en Linnen cardstock





Doe wat Gesso op je schotel en doe daar een flinke schep bloem bij .Meng dit goed dor elkaar het moet een beetje dikke brei worden , zoiets als dikke kwark .





Plak dan een leuke deco stencil vast met wat tape op je linnen cardstock.
Strijk daar dan wat van je reliëf pasta over en werk dit met de spatel glad weg .







Haal je stencil voorzichtig eraf en je ziet al hoe een leuk effect dit geeft .
Nu moet het even drogen dat gaat best wel snel binnen een uurtje is het wel droog .
Je zou de reliëf pasta ook op kleur  kunnen brengen door er met mengen wat waterverf door heen te mengen .




Ik had nog wat reliëf pasta over en heb dat op wat ijslolly stokjes gesmeerd en deze ook op mijn kaart verwerkt .




Maak daarna je stencils ,spatel en schotel goed schoon met wat warm water .
Als alles goed droog is kan je het op maat maken en op een kaart gaan verwerken .
Ik heb onderstaande kaart ermee gemaakt ook het leuke plaatje komt uit het Design Blok .
Mocht je het ook willen proberen Succes het geeft echt een heel leuk effect.







Gebruikte materialen




Groetjes Marcella

13 opmerkingen:

  1. Wouw, wat een leuk idee Marcella.
    Ik ben ook weg van je gehaakte bloempjes👍
    Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een top idee en als we dan nog wat vezeltjes van een draadje bv erbij doen en de kleur groen dan zou er weleens mos kunnen onstaan. Het mos idee spookt allang door mijn hoofd met bestaande stuktuur pasta maar nog nooit geprobeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lijkt me wel dat dat kan of een klein beetje fijn zand er door.

      Verwijderen
  3. Dat is een goede tip. Die ga ik zeker eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super gaaf idee en een leuk tip. Zou je ook glitter door de pasta kunnen mengen?
    Prachtige kaart 😍😍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi en ook handige tip thanks er voor

    BeantwoordenVerwijderen