Pagina's

maandag 23 september 2019

Foto folio 'Gold and Silver'

Hoi allemaal, 

Hebben jullie ook nog zoveel mooie papierblokken in de kast liggen? Die het verdienen om benut te worden, maar waarin je eigenlijk niet teveel wilt snijden?
 Voor het blog van vandaag trok ik een 'gouwe ouwe' uit de kast en stelde ik mezelf de vraag: how to kill that paperpad ;-)




Ik maakte een groot foto folio. Het idee van het folio heb ik van YouTube. Het folio heeft de afmetingen van ongeveer een a-4tje. De zijkant is wel 2,5 cm breed, omdat het folio allerlei flappen en 'verdiepingen' heeft. Het folio is uiteindelijk zo groot geworden dat ik er een filmpje van maakte. Het filmpje is met mijn telefoon opgenomen, dat verklaart het wat kleinere beeld. Ik hoop in de toekomst mijn filmpjes anders op te nemen. Voor nu hoop ik dat het folio zo goed te zien is ;-)



Voor het folio gebruikte ik een ouder paperpad 'Gold and Silver'. Af en toe heeft Craft Sensations blokken met dessins die net even anders zijn. Dit is er zo een! Helemaal geschikt voor een groot foto folio, alle vellen papier komen goed tot hun recht.

De kaft kreeg het papier dat ik persoonlijk het allermooist vind, heel bont en toch symmetrisch. Het gebruik van goud, zilver, zwart, bruin en wit vind ik helemaal te gek! Met een zeshoekige stans wist ik een 'shaker-element' te maken dat ik in het midden van de kaft aanbracht. Craft Sensations heeft een tijdje geleden pailletten uitgebracht in allerlei kleuren, ook in zwart, wit, ziver en goud. Helemaal passend dus!



Het is me niet gelukt het gehele paperpad te gebruiken. Ik heb nog een drietal 30x30 vellen papier over en hieronder op de foto zie je de restjes. Maar tevreden ben ik wel, want de mooiste vellen papier hebben een prominente plek in het folio gekregen. En met restjes weten wij meestal ook wel raad, ze gaan vast niet verloren ;-)



Aan de zijkant van het folio heb ik een paar houten kralen aangebracht, en in de hoek heb ik een gouden paperclipje aangebracht. Ik heb heel lang getwijfeld of ik een titel zou aanbrengen op de voorkant. Maar uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de kaft zo te laten.


De titel van het foto folio heb ik aangebracht op de eerste pagina die je ziet bij het openen van het folio. Nog lang niet alle foto's zijn ingeplakt, maar het is de bedoeling om ons tripje naar Berlijn vast te leggen in het folio. Met houten letters heb ik het woord 'Beerlijn' gespeld, vanwege Berlijn en de beer van Berlijn. De foto heb ik met rand afgedrukt en gemat op een stukje zwart cardstock. Een leuke puffy sticker en klaar is mijn eerste pagina.


Het foto folio heeft een zwarte basis en kan alle kanten uitgeklapt worden. Het folio heeft verschillende flapjes in verschillende formaten, een waterval-elementje, en pockets met kleine kaartjes. De hartjes die je links op het zwarte 'flapje' ziet heb ik simpel uit het papier geknipt en opgeplakt.


Het folio kan steeds verder uitgeklapt worden. De foto's boven op de foto heb ik afgedrukt in 'sepia', helemaal passend bij het papier. 


Op de foto hierboven is goed te zien hoe mooi het papier tot zijn recht komt. Het was een kwestie van veel meten en passend snijden, en aanbrengen. De flappen en pagina's zijn zo groot, dat het papier dus heel mooi uitkomt. 


In het midden van het folio bracht ik een 'pocket' aan, een soort van tasje. Daarin kan ik mijn entree-bewijzen, bonnetjes en andere leuke bewaarseltjes opbergen. Ook dat zilverkleurig papier met 'sterren' vind ik prachtig, en komt zo mooi uit als 'pocket'. De sluiting heb ik gemaakt met een paar uitgestanste cirkels, een paar splitpennen en wat draad. 


Het folio kan in totaal een keer of zeven worden uitgeklapt, opzij en naar boven. Daarnaast bevat het verschillende flappen, pockets en zelfs een waterval-element. Op de foto hieronder zie je hoe ik met restjes papier kaartjes gemaakt heb die ik in hun eigen pocket heb gestoken. \


Het folio klapt zelfs naar boven toe open. Vanwege het formaat komt ook het zilver / zwarte motief op de bodem van het folio mooi uit.


Verder in het album heb ik nog een pagina vorm gegeven met stickers, stansdeeltjes en een foto die ik met rand uitgeprint heb op mijn selfie printer.


Op de pagina hieronder zie je het waterval-element. De voorkant van de flapjes heb ik met mooi designerpapier bekleed. De achterzijde is nog zwart. Daar kunnen ook foto's geplakt worden, bijvoorbeeld zoals je hieronder ziet, en ook in verschillende maten. Maar het is ook een mogelijkheid om op te schrijven wat je die dag gedaan hebt, waar je was en wat je beleefde.


Hieronder tenslotte de achterzijde. Ook prachtig papier, dat zo weinig mogelijk versneden moet worden en waarvan het dessin gewoon mooi tot z'n recht moet komen.


Zoals gezegd, mijn foto folio is nog niet af. Er komen nog meer foto's is, en waarschijnlijk zal ik 'm ook nog verder opleuken. Maar ik wilde jullie laten zien hoe je mooi desinger papier, waar je eigenlijk niet teveel in wilt snijden, kunt benutten. En ook hoe je uiteindelijk met 1 project bijna een heel paperpad om zeep kunt helpen ;-)

Creatieve groetjes,
Sandra












8 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan! Normaal ben ik niet zo voor "overal flapjes en labels", maar jij hebt het toch als eenheid weten te houden, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dr flapjes hebben me het zweet doen uitbreken haha! Want hoe houd je het nog een beetje rustig allemaal, dat was heel.lastig kan ik je zeggen ;-) Dankjewel voor je leuke reactie!!

      Verwijderen
  2. Vet gaaf..en ook vet gaaf paperpad..nooit gezien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo ontzettend mooi Sandra, super!
    Lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen