Pagina's

vrijdag 5 november 2021

Kerst op een envelop........

 


Hoi Hoi Vandaag heb ik weer wat grappigs een zelfgemaakte envelop.
Maar als je deze open maakt blijkt het ook gewoon de kaart zelf te zijn :) Grappig toch .
Het is misschien wel wat lastiger om hem met de post te versturen omdat de envelop dicht zit met een lintje, maar je zou hem altijd nog zelf bij iemand in de brievenbus kunnen stoppen.

Ik maakte de envelop met een dubbelzijdig design papier zodat het aan allebei de kanten mooi is .
Ik gebruikte het enveloppen ril bord van de action 
stukje papier van 23,6 cm x 23,6 cm en dan de eerste ril op 11,8 cm (heb je zo'n bord dan snap je dit )
Je kan ook een vierkante envelop even open maken en na tekenen op je designpapier .En zelf zo een envelop maken.




Zo ziet je zelfgemaakte envelop er dan uit .
In het midden plakte ik een stukje Kraft papier van 15 cm x 15 cm .


Ik maakte even een malletje van een stukje papier voor de 4 hoekjes net iets kleiner zodat er nog een randje te zien is.
Ik gebruikte 4 verschillende kerspapiertjes. En heb ik alle randjes bewerkt met wat inkt .
 


Alle plaatjes en labels komen  uit het kerstblok om de binnenkant mee te versieren.
Maak het niet al te dik anders gaat je envelop niet goed meer dicht .
Je zou de buitenkant natuurlijk ook nog wat kunnen versieren .
Daarna een stukje lint erom om hem vast te maken .
Best leuk toch ....?
  








Gebruikte materialen .



Nieuwe kerstblokken 

Groetjes Marcella







4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo Marcella, jij zorgt er toch elke keer weer voor dat ik weer iets leuks vindt. Nu maar zelf weer aan de slag, ojeeeeeee waar hal ik toch die tijd vandaan!
    Ik heb nog zoveel te doen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen