Pagina's

maandag 7 januari 2019

'Enjoy this sweet moment ' thee-dipsenser

Hoi allemaal!

Mijn eerste blogpost van 2019! Graag wens ik jullie alle goeds voor 2019, geluk, gezondheid en bovenal creativiteit. Dat wij elkaar ook dit jaar maar weer mogen inspireren met leuke projecten! 

 Zijn jullie ook creatief het oude jaar uitgegaan en het nieuwe jaar weer in? Ik heb mezelf even de tijd gegeven om los te komen van al het knutselen rond kerst ;-). Vandaag heb ik me laten inspireren door de leuke stempelset met het thema: thee. Ik koos ervoor om een theezakjes-houder te maken. Of een theedoosje, dat mag ook ;-)



Een patroon van dit leuke doosje vinden jullie onderaan de blogpost. Dit idee is zeker niet origineel van mij afkomstig, misschien zijn er lezers van dit blog die een soortgelijk project al eerder gemaakt hebben. Op alle sociale media is een scala aan dit soort van leuke doosjes te vinden. Ze zijn dus zeker populair, deze thee-dispensers!  



Op de foto's hierboven zie je hoe de theezakjes in de houder passen. Voor zowel de basis van het doosje als het designerpapier koos ik voor een 30 x 30 cm blok: mix and match 'Vintage'. De stijl van dit blok past goed bij het thema thee. De kleur van het papier is een beetje oud-roze of zelfs wijnrood. Het designerpapier met het 'wallpaper'-achtig motief past er goed bij. Mix and match!   




Het designer papier heb ik gemat op wijnrood cardstock. Ook heb ik gebruik gemaakt van spiegelkarton dat een beetje een oud-roze kleur heeft. Het spiegelkarton heb ik met een stans in een cirkel gestanst en zowel op het deksel als aan de zijkanten van het doosje aangebracht. Op het deksel dient het als ondergrond voor de kreukbloem. De ronde paneeltjes op de zijkanten dienen als ondergrond voor de afbeeldingen van de theekopjes. 




Ik heb nog een heel tijdje gestoeid met het decoreren van het doosje. Zelf houd ik van strak en eenvoud, maar toen ik klaar was met het doosje miste er voor mijn gevoel nog wat. Omdat ik niet wilde dat het papier dat ik als basis van mijn doosje gebruikte helemaal bedekt zou worden (het papier is licht bewerkt met koffie- en/of theevlekken), liet ik de randen van het dekseltje vrij. Maar dat deed toch 'kaal' aan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor wat roze-kleurige strass-steentjes die ik mooi strak en symmetrisch op de randen van het dekseltje aanbracht.
Veel beter zo! 




Op de achterzijde van het doosje heb ik een wat grotere cirkel gestanst en daar de theepot op gestempeld. Alle stempelafdrukken zijn licht gekleurd met kleurpotloden van CS. Daarna heb ik er nog een glitterpen overheen gehaald, zodat de afbeeldingen een beetje glitteren. Wat ik ook gemerkt heb is dat de glitterpen me een beetje helpt met het 'blenden' van de kleuren van de kleurpotloden. De kleuren van de kleurpotloden laten zich een beetje vermengen met behulp van de glitterpen. Ik heb de kleuren nog niet geprobeerd te vermengen met behulp van vaseline, maar ik kan me zomaar voorstellen dat dat ook kan. Uiteraard laat ik jullie dat dan weten ;-).




De leuke spreuk uit het stempelsetje heb ik voor de voorzijde gebruikt. Met behulp van sierstansen heb ik een soort 'schildje' weten te maken voor de spreuk. Op beide zijkanten zijn de twee verschillende theekopjes uit de stempelset aangebracht, ik vind ze zo schattig! 'Enjoy this sweet moment' gaat zeker lukken zo! 




De kreukbloem op de foto hieronder heb ik zelf gemaakt. Ik heb twee geschulpte hand-stansen gebruikt, met de grote stans heb ik 6 cirkels uitgestant en met de kleine 3. Ik gebruikte gewoon restjes van het desinger papier. Vervolgens alle cirkels op elkaar gestapeld en in het midden een splitpen aangebracht. Daarna het papier met water gesprayd en verkreukeld. Tenslotte haal je de verschillende lagen voorzichtig uit elkaar, laten drogen en zo heb je een leuke kreukbloem. 




De blaadjes onder de bloem heb ik eenvoudig met de hand getekend en uitgeknipt. Daarvoor gebruikte ik hetzelfde papier als de basis van het doosje. Op de blaadjes heb ik met glossy accents 'druppels' aangebracht. Alsof ze nog nat zijn van een buitje. Van bovenaf kun je de kreukels van de bloem mooi zien en de splitpen in het midden. Eronder zie je nog net het cirkelvormige stukje spiegelkarton. De stansen doen me een beetje denken aan dekjes onder een kopje thee, doily's. Superleuk om in dit project te gebruiken. Heb je zelf thuis een echte doily-stans, dan kun je die ook mooi gebruiken. 




 Om het papier en het doosje wat 'te breken' heb ik in het midden van het doosje een strip zelfklevend deco-band aangebracht. Precies in de wijnrode kleur die mooi past bij het papier. Het schildje met de spreuk heb ik met splitpennen bewerkt. Zo lijkt het net of het schildje op het doosje 'verspijkerd' is. In werkelijkheid heb ik het schildje met 3D foampads op het doosje geplakt. Overigens heb ik dat ook gedaan met de thee-kan en de theekopjes.




De kleuren van het doosje deden me meteen denken aan de theezakjes van Pickwick met kersenthee. Zelf ben ik echt een fan van zwarte thee, o echt, ik houd ook van kruidenthee, groene thee en muntthee, maar als ik 'this sweet moment' wil genieten drink ik zwarte, zoete thee. Kersenthee is een favoriet, en de zakjes passen qua design heel leuk bij het doosje. 



Hieronder als beloofd nog een patroon van een soortgelijk doosje en dekseltje. Niet op de foto, maar wel noodzakelijk: de onderzijde van het doosje (oeps)! Heel simpel: meet de maat van je doosje en snijd een stuk cardstock dat net iets groter is en plak deze eronder.

Zoals gezegd gaat het om een patroon van een soortgelijk doosje. Het doosje dat hier is gepresenteerd is in inches bemeten. In de afgelopen jaren heb ik me aangewend om met inches te werken, voor het gemak en ook omdat veel van mijn 'gereedschappen' zoals snijmachines, rilborden en linealen in inches zijn. Maar dat zal niet voor iedereen zo zijn. Vandaar dat het patroon hieronder gebaseerd is op centimeters. Vanwege de afwijkende afmetingen zal dit doosje er net iets anders uit komen te zien. Maar evenzogoed: superleuk!



Tot slot: hieronder vinden jullie de gebruikte producten.

Veel plezier met het maken van dit theezakjes-houdertje ;-). Mocht je 'm ook maken, vergeet dan niet om jouw creatie met ons te delen op onze FB groep 'Creatief met Craft Sensations'.

Creatieve groetjes,
Sandra




















8 opmerkingen:

  1. Wauw, dat is wat je noemt een binnenkomer voor het nieuwe jaar! Heel gaaf! Daar ben je wel even zoet mee geweest, met een kopje thee erbij natuurlijk ;-) De bloem is echt een blikvanger, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Angelique! Met een kopje thee is het inderdaad uiteindelijk toch gelukt ;-). Dank voor je lieve compliment.

      Groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  2. Heel erg leuk, bedankt voor de super duidelijke uitleg hoe je alles gedaan hebt! Ik ga hem zeker een keer maken.

    Groetjes
    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super Nicolette, veel plezier met het maken ervan!

      groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  3. Ik wilde vragen is de onderkant precies het zelfde formaat als basis deksel?

    BeantwoordenVerwijderen