Pagina's

woensdag 22 juli 2020

"Shine" kaartje.


Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie een paar kaarten zien die heel eenvoudig en stijlvol zijn. Een voorbeeld hiervan heb ik een keer op internet gezien en het leek mij leuk om dat ook eens te maken en het met jullie te delen. Zoals jullie hieronder kunnen zien heb ik er drie verschillende kaarten van gemaakt. Het derde kaartje is gemaakt met een stempel, deze heb ik (nog) niet ingekleurd omdat ik nog niet weet voor welk doel het gebruikt gaat worden. Om dezelfde reden staat hier aan de binnenkant ook nog geen tekst gestempeld of geschreven. Ik hoop jullie met deze kaarten inspiratie te geven om ze ook te gaan maken en ze daarna natuurlijk ook met ons te delen in onze face book groep zodat we van elkaars creaties kunnen genieten! Hieronder volgen eerst de foto's van de kaarten die ik gemaakt heb en daarna de beschrijving met foto en tot slot wat product foto's van de producten die ik voor deze kaarten gebruikt heb!





Hieronder volgen dan de foto's met beschrijving:
Voor de basis heb ik cardstock of kraftpapier genomen van 18.5 cm hoog en 10.5 cm breed. Deze heb ik gerild en gevouwen op 14.5 cm. Vervolgens een stukje van 4 cm hoog en 10.5 cm breed. Voor het 'verbindingsstukje' heb ik cardstock of kraft van 11.5 cm hoog en 7 cm breed genomen.
Op deze eerste foto heb ik ook nog een kaartje met maten voor een verbindingsstukje, maar dan voor het designpapier (DSP), deze maten zijn 10.8 cm hoog en 6.5 cm breed. Al het andere designpapier is steeds een halve cm kleiner dan het basispapier.



Zoals de foto hieronder laat zien moet het verbindingsstukje 2 x uit het basis papier gesneden worden en  1 of 2 x uit het designpapier. Als je er voor kiest om te stempelen, snij dan 1 of 2 x wit of effen cardstock.  Ik beschrijf hieronder hoe je de basis snijdt, want voor het design papier geldt hetzelfde, alleen andere maten.  Met potlood zet je aan de lange kanten, zowel aan de boven en onderkant een puntje op 2.5 cm vanaf de hoeken. Op de korte kant zet je een potloodstreepje op 3.5 cm. Vandaar uit trek je even een hulplijntje naar de puntjes die je aan de zijkant getekend hebt. De vier hoeken die nu ontstaan zijn (ik heb ze op de foto gearceerd) knip of snij je weg.
Bij het designpapier doe je dat dus precies zo. Hier van zijn de maten op de lange kant vanaf de hoeken 2.3 cm en op de korte kant 3,25 cm.


Op de volgende foto's is te zien dat ik er voor gekozen heb om er een 'mat' laag tussen te doen. Als je hier ook voor kiest is het mooier om de 'mat' en het designpapier in plaats van een halve centimeter, 1 mm smaller te snijden, dus 4 mm.






Na alle losse delen op elkaar geplakt te hebben  heb ik 1 verbindingsdeel, en de 2 basisdelen met elkaar verbonden. Op de foto hieronder heb ik met witte stift aan gegeven tot waar ik de lijm gesmeerd heb (of dubbelzijdig tape) 


Op de foto hieronder zie je hoe ik het verbindingsstuk heb opgeplakt. ( de foto is een beetje wazig, excuses hiervoor) 


Vervolgens heb ik het tweede verbindingsstuk aan de binnen kant van de kaart geplakt zodanig dat het precies achter die van de voorkant zit.


Hierna heb ik op de voorkant nog wat versiering aangebracht zoals aan het begin van deze blogpost te zien is. Hieronder volgen nog de foto's van de producten van Craft sensations die ik voor deze kaarten gebruikt heb.  Ik heb deze post weer met veel plezier voor jullie gemaakt en hoop dat jullie er ook mee aan de slag gaan! Veel plezier en creatieve groetjes,











Geen opmerkingen:

Een reactie posten