Pagina's

maandag 10 mei 2021

Slimline bedankt kaart


Voor deze kaart heb je de volgende materialen nodig: 1 vel aquarelkarton, een restje oranje en een restje groen cardstock, rode, groene en zwarte stempelinkt, bloemen en blaadjes stempels en stansjes, letterstempels, een achtergrondstempel, een deco stencil en een zwarte fineliner.

Ik heb een vel aquarelkarton gesneden op 20 cm en dubbelgevouwen op 10 cm. de kaart is dan 
21 cm x 10 cm. Ik heb hem met de vouw naar boven voor me gelegd. Vanuit de rechter bovenhoek en de linker onderhoek heb ik m.b.v. een deco stencil, groene stemplinkt en een sponsje een patroon op de kaart gemaskt. Ik ben begonnen in de hoeken waardoor het patroon naar het midden van de kaart steeds lichter wordt.



Nadat ik had bepaald waar de bloemen moesten komen, heb ik met een achtergrondstempel deze 'steentjes'  gestempeld.


Met rode stempelinkt heb ik 6 bloemen gestempeld op oranje cardstock. In het midden van elke bloem heb ik een letter gestempeld.  Daarna heb ik deze bloemen uitgestanst met de bijbehorende stans.


Met groene stempelinkt heb ik 4 blaadjes op groen cardstock gestempeld. Ook deze heb ik daarna uitgestanst met de bijbehorende stans.


De bloemen heb ik allemaal met 3D tape op verschillende hoogtes op de kaart geplakt. De blaadjes heb ik er daarna tussen geschoven en aan de uiteinden heb ik ze iets laten opstaan door er een klein stukje 3D tape onder te plakken. Hierdoor krijg je lekker veel diepte in de kaart.





Tot slot heb ik met een zwarte fineliner rondom een lijn op de kaart getekend op 0,9 cm van de rand. Bij de bloemen heb ik deze lijn even onderbroken voor een speels effect.



Het eindresultaat is een vrolijke slimline bedankt kaart.


Creatieve groetjes van 



Voor deze kaart heb ik de volgende producten van Craft Sensations gebruikt:
















 

4 opmerkingen: