Pagina's

vrijdag 1 april 2022

Sketch Challenge april Pasen

 

Hi allemaal,

De nieuwe sketch challenge is van start gegaan op Creatief met Craft Sensations!

Ik heb er een paaskaart voor gemaakt, tenminste een poging tot... wilde eitjes maken, maar zijn gewoon ovaaltjes... Ach ja het mag de pret niet drukken en het is best wel een leuk kaartje geworden toch...? Het designpapier is van een nieuw paasblokje van Craft Sensations, het papier is heel makkelijk te combineren dus daar heb ik gebruik van gemaakt.

In het eitje zit een pocket verborgen waar een tag in zit met de tekst "Happy Easter", ook mogen de pareltjes niet ontbreken....


 
Met de Sketch Challenge is de bedoeling dat je in ieder geval de vorm aanhoudt en volg je de opbouw van de sketch, toevoegen mag altijd, weglaten niet...
Dus in dit geval heb ik een vierkante kaart gemaakt, waar ik 2 ovaaltjes, strook papier en een label op heb geplaats. Naast het voorste ovaal staan op de sketch bloemetjes, dat heb ik op mijn kaart ook gedaan, maar dit mogen ook andere elementjes zijn, zoals bijvoorbeeld paaseitjes enz. Als sierrand onder de strook heb ik jute gebruikt, en de parels heb ik als extra toegevoegd... Als je nieuwsgierig ben geworden naar mijn werkwijze, maten of welke materialen ik heb gebruikt, dan kan je de rest van het blog lezen, veel plezier met het meedoen!

De sketch:


Werkwijze:

Ik vouw een strook kraft dubbel van 13x26cm als basis, de opening ga ik aan de onderzijde houden.


Daarop komt designpapier (dit komt trouwens uit een kerstblok, maar past er mooi bij) van 12.5x12.5cm


Voor de "eitjes gebruik ik een snijmal, maar tekenen kan natuurlijk ook.


Het designpapier wordt iets kleiner.


In het blokje zijn ook enkele teksten toegevoegd, ik gebruik dit voor de tag te maken.


Het strookje kraft wordt 12.5x5.5cm en het designpapier 12x5cm.


1 eitje komt erachter en het andere ervoor.


Het bovenste eitje wordt een pocket voor de tag, dus hou daar rekening mee met het lijmen.


Een strookje jute wordt mijn sierrand.


Met goudkleurige embossing poeder stempel ik de bloemetjes op het zelfde designpapier als de basis.


Dan knip ik ze uit en plaats ik ze erbij... maar ik mis iets... 


De takjes die ik heb zijn te groot, dus neem ik een swirl snijmal en knip deze op maat


Om ze te laten passen bij de bloemetjes bewerk ik ze met dezelfde embossingpoeder.


Touwtje met lintje door de tag en pareltjes erbij dan ben ik tevreden en kan ik gaan plakken.


Omdat de sketch ook afgeronde hoeken heeft, heb ik dat ook gedaan... ook het papier heb ik opgeruwd en bewerkt met inkt voor een vintage look.


De randen van de bloemetjes heb ik ook bewerkt met inkt, blaadjes omgekruld en dan in het midden weer naar beneden gedrukt, zodat het net echte bloemetjes lijken.


En voorste eitje wordt een pocket, dus lijm ik eerst de bloemetjes erop.


De tag krijgt ook geruwde randjes en wordt bewerkt met inkt. Het gaatje krijgt een eyelet en een stukje organza lint waar een strikje van touw omheen komt.


Dan lijm ik alles vast en plaats er nog enkel parels bij.


Ik lijm het ei zo dat het label eruit kan worden geschoven.


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpapier



Kraft


Stempel


Snijmal


Lint


Parels



Geen opmerkingen:

Een reactie posten