Pagina's

woensdag 25 november 2020

Speciale Fles labels.


Hallo allemaal.

Vandaag mag ik jullie twee leuke fles labels laten zien die net dat beetje extra aan een fles geven als je deze aan iemand cadeau wil geven. Het patroon is heel eenvoudig en voor beginners ook goed te maken. De label heeft ook een pocket waar je een tag met je persoonlijke boodschap, of wat extra's in kan doen.


De label op de foto hierboven heb ik gemaakt uit stevig kraft cardstock en het mooie designpapier uit 1 van de kerstblokken van CS. Verder heb ik gebruik gemaakt van wit bakers twine, wat kralen en strass steentjes. De tekst label komt ook uit een blok en heb ik er los tussen gestoken. Alle randen heb ik wat opgeruwd en beïnkt met bruine inkt.


De label op de foto hierboven is gemaakt uit stevig zwart cardstock en ook weer designpapier uit één van de kerstblokken van CS. De randen van het cardstock en het designpapier heb ik bewerkt met witte gesso. Verder heb ik op de voorkant van het label een stempel afgedrukt die ik bewerkt heb met goud embossing poeder. Ook het stempeltje van de glazen met fles heb ik met goud embos poeder bewerkt en iets verhoogd opgeplakt. Aan de tag in de pocket heb ik zwart bakers twine met wat kralen bevestigd. Hieronder laat ik nog twee foto's zien en daarna volgen de foto's van het patroon van deze labels.



De tutorial: De afmetingen die ik hieronder weergeef zijn degene die ik voor deze labels gebruikt heb. De maten zijn voor elke lengte makkelijk aan te passen.
Neem een stuk cardstock van 26 - 17 cm en ril deze op de korte kant op 1cm en op 9 cm. Op de lange kant ril je deze op 1 cm en op 18 cm. (zoals op de foto hieronder met rood potlood aan gegeven)


Het gearceerde gedeelte op de foto's hieronder kan weg geknipt worden.


 
Hieronder zie je hoe het er uitziet als je de gearceerde delen hebt weggeknipt. 


Vervolgens snij je een cirkel van 3.5 cm doorsnee uit het vierkantje van 8 - 8 cm rechtsboven. Op de flap aan de linkerkant zet je een klein potlood streepje op 5 cm van de bovenkant af gemeten op de rillijn! Hierna leg je een liniaal vanaf de bovenkant van de midden rillijn naar het streepje op de rillijn aan de zijkant en snij dat gedeelte weg zoals ik hieronder getekend heb.  


Als alles goed gegaan is ziet het er uit zoals op de foto hier beneden.


Vervolgens plak je dubbelzijdig tape op de beide plakranden (of een sterke lijm) en plak je het geheel dicht.



Hieronder heb ik nog even de maten van de verschillende stukjes designpapier aangegeven zoals ze op de label geplakt zouden kunnen worden.


Deze labels kunnen natuurlijk ook direct uit designpapier gemaakt worden. Hiervoor gelden dan ook de maten die ik aangegeven heb voor het cardstock! Ik heb ze in ieder geval met veel plezier gemaakt en ze zullen in de komende "feest" maand hun weg vinden naar een jarige en voor oud en nieuw als gift gegeven worden met een leuke inhoud.
Zijn jullie ook geïnspireerd om aan de slag te gaan en de 'cadeau' flessen labels te maken...zou ik het leuk vinden als je dit met ons deelt op onze facebook pagina!
Hieronder volgt nog een aantal product foto's en creatieve groetjes van mij, Sonja. 
























 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten