Pagina's

vrijdag 11 december 2020

Vintage kerstkaartje

  


Hi allemaal,

Ik ben dus helemaal niet van de kerstkaarten maken, sorry:). Maar vond het nieuwe vintage blok zo leuk dat ik toch heb besloten om er 1 te maken...

Het is een kaartje geworden met 2 pockets en ruimte om de leuke kaarten uit het blok te gebruiken. Het designpapier en de afbeeldingen hebben allemaal glitteraccenten, dus heb ik de zwarte houten letters aan de voorkant voorzien van glitters. Het schuine gedeelte is ook gelijk een pocket voor 2 ronde labels.


Wanneer je de schuine pocket wegklapt komt de 2e pocket tevoorschijn. Op kraft papier heb ik met embossingpoeder de nieuwe kerststempel gestempeld. Onder de stempel heb ik een stukje designpapier gescheurd. In de pocket zitten 2 kaartjes uit het blok en op eentje heb ik met een wasknijpertje en de bakerstwine 2 kerstbellen bevestigd.


Wanneer je de 2e pocket wegklapt, zie je een kaart die in tweeën is gesneden, gemat op kraft en voorzien van een strikje met bakerstwine.


Natuurlijk heb ik een tutorial van deze kaart gemaakt en plaats ik een overzicht van de gebruikte materialen.

Veel plezier met het maken en bedankt dat je mijn blog hebt gelezen.

Liefs Bianca


Tutorial:

Neem een stuk cardstock van 29x21cm, ril dit op 9.5-10-19.5 cm


Draai het cardstock en ril op 14cm.


Deel het vlak links onderin in tweeën, dus 7cm. Zet 2 kruizen zoals te zien is op de foto (ook het dunne smalle strookje mee nemen).


Daar waar een kruis staat wordt weggesneden of geknipt. Zie foto:


De rechterkant wordt naar links gevouwen en het onderste flap omhoog, zie foto.


Linker vlak naar binnen vouwen en flap naar boven, zie foto.


leg de linkerflap neer zoals op de foto.


Snij dit nu schuin af.


Wanneer je het nu dicht vouwt is dit het resultaat en de basis van de kaart.


Aan de linkerkant van het schuine flap kan je alvast dubbelzijdige tape of lijm plaatsen.


De andere flap krijgt aan weerszijde tape of lijm, maar nog niet vastplakken, hier gaan we eerst het designpapier op plaatsen voordat je het vastlijmt. 


Ik gebruik zelf voor deze kaart kraft.


Voordat ik verder ga, ga ik eerst de randen opruwen en voorzien van inkt.


Uit het blok kies ik een grote kaart die in aan de binnenzijde wil gaan plaatsen.


Deze snij ik doormidden.


Alles krijgt een stuk designpapier, 0.5cm kleiner als de basis. Ik plak nog niets vast, eerst kijk ik wat ik waar ga plakken.


Ik kies alvast wat plaatjes uit die ik wil gebruiken, dit veranderd nog wel eens dus ook daarom plak ik niks vast.


De nieuwe kerststempels hebben ook leuke teksten, deze stempel ik alvast met embossingpoeder.


Aan de voorzijde wil ik graag de letters X MAS, de letters MAS lijm ik vast aan elkaar. De X wil ik los plaatsen.


De letters smeer ik in met lijm


Daarover strooi ik rode glitters. Omdat ik zwarte letters gebruik vind ik het niet erg als de glitter niet alles dekt.


In de ronde afbeeldingen maak ik een gaatje in en voorzie ik van bakerstwine.


Dan ga ik van al het designpapier de randjes opruwen en voorzien van inkt. De flap met tape kan ik nu ook vastplakken.


Op de nu gecreëerde pocket plaats ik op een stukje gescheurd designpapier één van de stempels, de andere gebruik ik deze keer niet.


En dan zie je hieronder het eindresultaat:


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpapier, zie je rechts onderin.


Kraft


Tekst stempel, zie je als 3e.

Bakerstwine.


Glitters


Houten letters.


Knijper.


Kerstbellen.

2 opmerkingen: