Pagina's

maandag 19 november 2018

Kransenkaarten in een kaartendoosje

Hoi allemaal! 

Het 'kerstvirus' heeft me in z'n greep en ik lijk maar niet te kunnen stoppen het maken van kerst-projecten ;-). Kennen jullie dat? Hopelijk zijn jullie net zo in kerstsferen als ik, want deze week heb ik wederom een tweetal kerstkaarten met producten van Craft Sensations om jullie te inspireren. Superleuke kaarten als je al helemaal in de kerststemming bent en vlot een stel kaarten bij wilt maken, maar het zijn ook heel geschikte kaarten om mee in de stemming te komen vanwege de eenvoud en omdat ze o zo schattig zijn.  

Het zijn deze kransen-kaartjes. 







Ik had nog niet zoveel 'gespeeld' met de kerst-emobssingfolders die dit jaar in de winkels liggen, en dus wilde ik deze per se gebruiken. Op de detailfoto's hieronder zie je hoe de afdrukken van twee embossingsfolders goed tot hun recht komen, gewoon op wit cardstock. 

Zelf gebruik ik graag embossingfolders met wit cardstock om een elegante 'look' te creëren. Om te voorkomen dat de kaarten door al dat wit 'te plat' overkomen, geef ik ze wat 3D-effecten mee. Zo is het ge-embosste cardstock aangebracht met 3D tape, zijn zowel de krans als de spreuk verhoogd aangebracht en geeft de strik ook veel 3D effect.  





Met behulp van stansen heb ik een 'krans' gemaakt en er vervolgens bakerstwine om heen gevlochten. Neem stansen die flink 'geschulpt' zijn, zodat het draad er goed langs gevlochten kan worden. Ook nu koos ik voor traditionele kerst-kleuren, maar waag je vooral eens aan een neutrale kleur bakerstwine of draad met een zilver- of gouddraadje voor een 'chique' uitstraling. 

De krans is versierd met groene pailletten en tenslotte bracht ik nog een paar groene sterretjes aan.  

Met mooi 'gestikt', rood lint heb ik een strik gemaakt en met wat hot glue bevestigd op de krans. Om de linten te laten 'krullen' of bollen heb ik het op twee plekken vastgekleefd een dot hot glue. 

Met een pons heb ik een cirkel gestanst en daarop de spreuk 'merry christmas' aangebracht. Voor de spreuk heb ik zilver embossingpoeder gebruikt dat ik met mijn heat-tool versmolten heb. De cirkel heb ik met 3D foam aangebracht in het midden van de krans.

Omdat ik ondertussen al een mooie 'serie' kerstkaarten gereed heb, wilde ik een doosje maken om de kaarten voorlopig in op te bergen. Hoe leuk is het om een kaartenset cadeau te geven in een 'matching' doosje?
Hieronder zie je foto's van het kaartendoosje. 








Het doosje is op zich een rechttoe-rechtaan doosje, maar wordt bijzonder door de mooie lay-out met de prachtige dennenboom, het leuke papier en mijn favoriete blingetjes in het rood. De kerstboom is ook van een setje van dit jaar en is zo mooi gedetailleerd en statig! Die moest voorop! De kerstboom heb ik met prachtig, een beetje een 'bedekte' kleur groen gestempeld en met transparante embossingpoeder bestrooid. Daarna versmolten met de heat-tool, en nu heeft mijn kerstboom alle glans en glorie die hij verdient. Bovendien heb ik de randen van de mat waarop de boom gestempeld is flink met dezelfde kleur groen ge-inkt, waardoor de boom nog beter tot zijn recht komt. 







Het doosje zelf heb ik gemaakt van wit cardstock, het dekseltje is van rood cardstock gemaakt, allemaal net iets groter dan je standaard kaart-maat. Mijn doosje is ook wat dieper, op die manier passen er meer kaarten in en kan ik er ook de kaarten met de hoge strikken goed in kwijt. 




Hoever zijn jullie al met jullie kerstkaarten dit jaar? Ik mag gelukkig nog even verder knutselen ;-). Heb je weinig tijd, of wil je vlot een aantal kaarten maken om op een originele wijze een kerstgroet te sturen, dan zijn deze kaarten geschikt voor jou. En misschien kunnen de kids ondertussen al wat kransjes vlechten ;-)

Mocht je je eraan wagen, voel je dan van harte uitgenodigd om jouw creaties met ons te delen op onze facebook groep 'Creatief met Craft Sensations'. Scroll naar beneden om de lijst met gebruikte producten te vinden.

Creatieve groetjes,
Sandra



Hieronder de lijst van gebruikte producten; 











9 opmerkingen:

  1. Leukkkkkkkk die kransen. Top idee. Ga ik van je pikken.
    Heb nog wat extra kaarten nodig. Bedankt voor de tip en het delen.
    Spirelli geinspireerd?

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Be0 😉 Ja, geloof dat het inderdaad Spirelli kaarten zijn. Leuk dat je ze gaat maken, veel knutsel-plezier! Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind vooral het doosje heel mooi! Kun je misschien iets vertellen hoe je de randjes beinkt hebt: van buiten naar binnen? Met een sponsjes of...? Ik ben pas begonnen met randjes beinkten, maar ben nog een beetje zoekende hoe ik het het beste kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja, ik ben eindelijk ook lekker op weg met kerstkaarten maken, dankzij het prachtige papier van cs. Kiezen welk design te gebruiken kost wel veel tijd, haha.

      Verwijderen
    2. Goed bezig lees ik Angelique! ;-) Niks leukers dan kerstkaarten maken, maar inderdaad: kiezen is lastig met al die mooie spulletjes. Ik heb de randjes met een klein vinger-sponsje (dauber) ge-inkt en dan inderdaad van buiten naar binnen. Maar je kunt de randjes ook heel goed inkten met make-up sponsjes in de vorm van een driehoek, ik koop ze altijd bij de Hema. Heb ook echte 'blendingtools', maar meestal grijp ik gewoon terug op mijn sponsjes van de hema haha. Die knijp ik dan wel even goed tussen mijn vingers, om grip te hebben en zodat de onderzijde een beetje 'bolt'. Beste is om, nadat je je sponsje ge-inkt hebt, 'm even af te stempelen op klad papier om te voorkomen dat je meteen te donker gaat. Hopelijk kom je hier mee verder zo? Veel knutselplezier!
      groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
    3. Duidelijk, dankjewel Sandra! Ik gebruik nu nog stukjes schuimrubber, lukt ook redelijk, maar een beetje onvoorspelbaar. Binnenkort even naar de Hema :-)

      Verwijderen
  4. Ach wat een leuke, maar vooral ook mooie kaarten!!
    Die kransen zijn mooi zeg.
    Ik heb dit jaar meegedaan aan 52 weeks to Christmas, dus ik heb al veel kaarten. Het is me gelukt bijna elke week een kKerstkaart te maken, heb er nu ongeveer 40.
    Als ik ze niet allemaal nodig heb geef ik ze aan mijn schoonmoeder, die maakt zelf geen kaarten, mag zij ze versturen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, goed bezig Daphne! Superleuk om aan zo'n challenge mee te doen! En altijd handig zo'n schoonmoeder haha! Dank je wel, en veel succes met de laatste loodjes van je kerstkaarten ;-)
      groetjes,
      Sandra

      Verwijderen