Pagina's

zondag 2 december 2018

kerstkaart met 3D pearl paint en deco fur

Hallo allemaal

Vorige week zaterdag liet ik jullie zien hoe je zelf een hele mooie achtergrond kunt maken met de 3D pearl paint en een embossing folder.
Vandaag heb ik nog zo'n kaartje gemaakt, maar in een andere kleur, met anders design papier en met een andere afbeelding.
Zo kun je met dezelfde techniek toch totaal verschillende kaarten maken.


De basis van de kaart bestaat uit wit metalic cardstock en design papier


De achtergrond heb ik gemaakt met 3 kleurtjes groene 3D pearl paint.
in dit filmpje kun je zien hoe ik de achtergrond gemaakt heb.
Daarna de kaart weer geembost en het geemboste gedeelte bewerkt met goudkleurige 3D pearl paint.

Met deze techniek krijg je nooit dezelfde kaartjes, ook al gebruik je dezelfde kleuren paint en dezelfde embossingfolder je achtergrond zal er altijd anders uitzien.
Op deze manier kun je wel een hele serie kaartjes maken die toch allemaal net anders zijn.



Onder aan de kaart heb ik een strookje deco fur geplakt, deze kleur deco fur deed me een beetje denken aan de huid van een rendier dus ik vond het wel toepasselijk om dat op de kaart terug te laten komen. Daarop heb ik in het midden 2 houten deco's (ijskristallen) bevestigd met een stukje bakers twine zodat ze goed op hun plaats blijven zitten.
daarop heb een strikje gemaakt van groen deco ribbon en daarop weer de belletjes bevestigd.

Wij horen regelmatig dat veel mensen de deco fur lastig vinden te verwerken op een creatie omdat je in de deco fur moet knippen en daardoor vaak een lelijke rechte rand in de fur krijgt.
Daarom hebben wij de volgende tip voor je








Dit zijn de materialen die ik gebruikt heb



























Groetjes



4 opmerkingen: