Pagina's

vrijdag 16 maart 2018

TUTORIAL.... Scrap album Flowers van Anita de Groot

Onlangs heeft Anita de Groot  in onze facebook groep een prachtig scrap album laten zien, omdat daar zoveel leuke reacties op kwamen heeft Anita een tutorial van dit album gemaakt die wij ook op ons blog mochten plaatsen.






Snij de chipboard op maat zoals op de foto staat aangegeven. Deze maak je vast met ducttape. De grote stukken aan de zijkanten. Het kleine stukje is de rug van het album. Deze moet je van de voorkant en de achterkant vast maken met ducttape. De zijkanten kan je omvouwen.






 Ik heb de 2 a4 vellen ingetaped met tapijttape.

Dit gebruik ik altijd want als je met gewoon lijm of dubbelzijdig tape doet krijg je bobbels aan de binnenkant met het vouwen van het album.


De 2 a4 vellen plak ik aan de binnenkant van de omslag. eerst plak ik altijd links. Maar kan uiteraard ook rechts. De andere plak ik vanuit de rechterkant en overlapt de andere . Dan ril ik de vouwlijnen. Doe dit wel voorzichtig met een rilpen of vouwbeen. Anders heb je kans dat het cardstock scheurt


Voor de pagina’s gebruik ik 4 a4 vellen cardstock. Deze rillen op de opgegeven maten. Dan vouwen. De 1.5 cm gebruik ik als binding. De eerste binding plak ik een paar mm van de vouw van de omslag op de rug. De 2e plak ik aan de vogende binding. Waar die eindigt begin je met de volgende binding. Zo plak je de eerste 3. De 4e pagina plak ik andersom. En keer het album om zodat die ook weer een paar mm bij de vouw van de rug komt. Je hebt hier nu iets meer tussenruimte tussen. Maar dat komt straks goed met de versieringen in het album.


De pocket. Rechts op de foto Deze is 8.5x23 cm.
Deze ril je op de korte kant op 1.2 cm en 1 lange kant op 1.2 cm.
Knip de hoekjes weg. En plak deze op de achtergrond design papier.


De square’s zwart 5x5 cm deze gebruik je als mat voor de design papier
square’s van 4.5x4.5 cm


De tag 15.5 x18.5 cm zwart cardstock vouw je op 7.7 cm.
Dan heb je een dubbele tag.
Hierop kan je een foto plakken ik heb een designpapier er op gemaakt.
7x18 cm is het fortmaat.


Voor je begint kan je alle randen van het designpapier beinkten.
Dit doe ik altijd met een blendingtool.


De zwarte rand eerst even ponsen met een borderpons als je dat leuk vind.
Ze kunnen ook strak.
Maar dan moet je je designpapier even aanpassen aan de maat.
De kortezijdes ril je op 1.2cm.


De pockets ril je aan 3 zijdes op 1.2 cm.
De kleine randjes die plak je bovenaan de tag.
Alleen de bovenkant heb ik ze rond afgehoekt met een hoekpons.



Als je de pagina’s openklapt hebt ik de pagina’s alleen bewerkt met rustig design papier.Hier komen immers de fotos ook op. Dus gebruik nooit te druk designpapier anders vallen de foto’s vaak in het niet.


De tag is enkel. Maar kan je ook dubbel maken als je dat wilt. Deze kan je achter de rechthoekjes vastzetten. De rechthoekjes lijm je aan 1 kant maar in met een dun lijntje. De rechtopstaande is alleen aan de linkerkant gelijmd de liggende alleen aan de onderkant.




Bepaal het midden van de pagina en houd een paar mm over zodat de pockets niet overlappen. Er moet wat tussenruimte in zitten
  



 Een enkele pagina.

een pocket met tag.


Daarna kan je beginnen met de omslag aan de binnenkant. Let er wel op als je wilt werken met splitpennen dat je dan eerst de buitekant gaat beplakken en daarna pas de binnenkant.


Voor het omslag heb ik voor ik de designpapieren gelijmt heb nog een lint geplakt. Zodat ik zo een sluiting heb. Je kan sluitingen op verschillende manieren maken. Ik doe eerst dubbelzijdig tape. Daarna het lint er op. Ik laat het genoeg oversteken zodat ik genoeg heb om een strik te maken. Daarna knip ik er pas een stuk er af. Nadat het lint er op zit doe ik nog een laag dubbelzijdig tape zodat het stevig vast zit. daarna pas het designpapier erop lijmen.



Wens jullie veel plezier met maken van het scrapalbum. Voor albums kan je elk formaat maken als je zelf wilt. Liefs Anita de Groot
https://miniscrap-stories.blogspot.nl/

5 opmerkingen: