Pagina's

donderdag 17 augustus 2017

Creatief met stofjes zonder draad en naald

Hallo allemaal

Dat je met stofjes meer kan dan alleen maar verwerken met een naaimachine of met draad en naald dat wil ik jullie vandaag laten zien. Ook laat ik jullie zien dat je stofjes kunt gebruiken als design papier. Kortom er is veel meer mogelijk met de Deco fabrics dan we in eerste instantie denken.

Ik heb dit memo bordje gemaakt met de Deco fabrics ik heb hierbij geen draad en naald gebruikt en ook op de labels heb ik het stof verwerkt, hieronder zal ik jullie uitleggen hoe ik dit gedaan heb


De Deco fabrics zijn hele leuke pakketjes met verschilllende lapjes stof in verschillende kleuren en met verschillende printjes.

Ik heb gebruikt een canvas van 20cm x 20cm , een stukje afzuigkap filter of sneeuwdeken, een schaar en sticky tape (sticky tape is een dubbel zijdige tape met een hele sterke kleefkracht.)


Ik heb de afzuigkapfilter iets groter geknipt dan het canvas 
en het stof heb ik geknipt met een kartelschaar om te voorkomen dat de stof gaat rafelen.
Het sticky tape heb ik rondom op de achterkant van het canvas geplakt (zie foto)


Daarna  ben ik de stof strak gaan trekken om de achterkant van het canvas vast geplakt


Ik had hier en daar iets harder aan de stof getrokken waardoor hij niet mooi naar mijn zin om het canvas zat om dit weg te werken heb ik wol gepakt en een randje wol om het canvas heen gedraaid zodat je daar niks meer van zag en het gaf nog een leuk effect ook.


Daarna heb ik stukjes lint om het canvas gespannen deze heb ik aan de achterkant met een punaise vast gezet in het hout


Toen ben ik de labels gaan maken, ik heb een wit label gepakt en de stof iets ruimer dan de label uitgeknipt.
De label heb ik ingesmeerd met mod podge en daarna op de acherzijde van de stof gelegd.


Daarna heb ik nogmaals een laag mod podge over de stof gesmeerd en toen dat droog was (dit kun je versnellen met een heat tool) heb ik de randen van de stof gelijk geknipt met de label.


Dit heb ik zo gedaan bij beide labels en daarna ben ik de labels gaan pimpen.
Ik heb met de leuke nieuwe kralen verschillende kleuren aan een lintje geregen en deze nog over een lintje heen gespannen.




De vlinders heb ik gestempeld op de stof, ik heb eerst ook de stof op papier verwerkt net zoals de labels en daarna heb ik er op stempelt en heb ik de vlinder uitgeknipt.


Ik heb hoop dat ik jullie weer een leuk idee heb kunnen geven wat je met deze leuke stofjes kunt doen en dat je er absoluut geen draad en naald bij nodig hebt om ze op een leuke manier te kunnen werken




Groetjes!!!







3 opmerkingen: