Pagina's

vrijdag 21 februari 2020

Hartjeskaart


Hi allemaal,

Valentijn is misschien voorbij, maar hartjes kunnen altijd. 

Links van het hartje heb ik bloemetjes gemaakt met stempels en 3d paint. Onder in het hoekje 3 pareltjes geplaatst om het af te maken.


Aan de rechterkant onderin het hoekje nog een vlinder gestempeld en uitgeknipt. Je ziet ook het leuke lintje met de tekst "LOVE" past er helemaal bij.


Het hart kan worden opengeklapt. Op het rechterflapje heb ik baker twine gewikkeld.


Aan de linkerkant aan de achterzijde van het hartje nogmaals de vlinder en een tekstje geplaatst.


De kaart kan nog verder worden opengeklapt.


Aan de binnenzijde van het rechterflapje heb ik het strikje zitten van de bakers twine samen met een tekst stempel geplaatst.


Tutorial:

Ik begin met een mal te maken van een hart. Ik neem een stuk cardstock en vouw deze dubbel. Aan de dichte zijde teken ik een half hart.


Als ik het halve hart uitknip, heb ik dus een symmetrisch hart zodra ik deze open vouw. Zorg dat het hart niet breder is als 10cm.


Ik teken met het hart mal nu een 2e hart en trek een lijntje van ongeveer 0.5 cm van de rand. 


Knip dit ook uit en nu heb ik ook een mal voor het designpapier.


Ik neem nu een stuk cardstock van 29.7x15cm en ril dit op 5-15cm.


Draai het stuk cardstock nu om.


Nu plak ik met plakband het eerste malletje (het grootste) van het hart op de rechterflap, zie tekening. 0.5cm over de dichte rand.


Ik teken met een potlood nu rondom het hart een lijn, zodat je onderstaande krijgt.


Ik knip rondom het hart weg en heb het onderstaande resultaat. 5cm van onderen plaats ik het mooie "love" lint (+/-25cm) Het lint plaats ik aan de achterzijde van het hart en achterop het middengedeelte. (dus 2 lintjes)


Met de tweede mal, de kleiner, haal ik uit designpapier 2 hartjes.


Bij de ene haal ik rechts een strookje van 0.5cm weg en bij de andere links. 


Voor de rest van de kaart snij ik het designpapier 0.5 cm kleiner als de basis.


Ik gebruik het designpad Soft Vintage en daarin zitten ook mini postcards, super leuk om te gebruiken als versiering op je projecten.


Ik gebruik ook de bloemen en vlinderstempels als versiering. Deze kleur ik in met 3d paint en knip ik uit. Ik had niet de juiste kleur bruin dus meng ik een zandkleur met grijs in het handige mengbakje van Art Sensations


Dit gaat hem worden, dus nu alles distressen en plakken.


Dit is het eindresultaat, zoals je ziet heb ik van de "postcard" het randje een beetje omgekruld, dit geeft nog meer een vintage look.


Ik heb de volgende Craft Sensations materialen gebruikt.

Ivory Cardstock


Designpad Soft Vintage, zie je rechts onderin


Stempelset bloemen en vlinders.

De tekststempeltjes komen uit de onderstaande sets. 




3d paint.


Bakers twine


Deco ribbon, de gebruikte set zie je rechts onderin.



Plakparels


De onderstaande set is van Art Sensations.



Dit is mijn bijdrage voor Valentijn 💕

Liefs Bianca




13 opmerkingen: