Pagina's

woensdag 17 juni 2020

Journaling: achtergrond oliepastels


Hoi allemaal, vandaag wil ik jullie weer een keer meenemen in mijn journal.
Ik hou ervan om steeds weer wat anders te proberen met de achtergrond en nu heb ik de oliepastels die oplosbaar zijn in water uitgeprobeerd.


Ik heb een plastic velletje gepakt van de clear stamps en daar met de pastelkrijtjes wat op gekrast.
Vervolgens spetter je daar wat water op en meng dan het water met het krijt.
Ik heb voor 2 kleurtjes gekozen en het wat verspreid over het plastic sheet.
Ik heb een vel aquarelpapier gepakt en die op het plastic sheet gelegd, een beetje aandrukken en dan krijg je een heel leuk resultaat.
Goed laten drogen voordat je verder gaat!


Ik maakte er nog 2 in andere kleurtjes.


Met 2 verschillende clear stamps maak ik wat randjes.


Natuurlijk mag op mijn achtergrond geen modelling paste ontbreken 
en kies ik voor het stencil met de vlinders.


Het plaatje mat ik op zwart papier, echt even een fijn randje erachter.


Ook het houten bloemetje krijgt een beetje kleur met oliepastels.


Ik blader door de papier boeken om bijpassende plaatjes te zoeken en pak nog wat uitgestanste takjes uit mijn voorraaddoosje, ik kan het niet laten ;)
Ik maak de pagina af door alles op te plakken en er nog een tekststicker bij te kiezen.


Uit het papierblok kies ik een bijpassend papiertje voor de linkerpagina, die is al zo mooi dat ik er verder niks mee doe...
Het was heerlijk om weer eens in mijn journal bezig te zijn.
Laat je onder de Facebookpost ook een pagina uit jouw journal zien of iets anders wat je met de papierblokken hebt gemaakt? Ik heb al veel toffe dingen voorbij zien komen!

Lieve groetjes,



Ik heb de volgende materialen gebruikt:










1 opmerking: