Pagina's

woensdag 24 februari 2021

Roodborstje met glasverf

 


Voor onze 2e Instahop gingen we allemaal aan de slag met de nieuwe glasverf set van Art Creations.
Superleuk om uitgedaagd te worden om eens iets anders te doen dan wat je meestal doet.
Kijk je mee hoe ik dit roodborstje heb gemaakt? 


Ik ben dol op roodborstjes, vind ze zo schattig.
Helemaal toen er laatst eentje tegen het raam aan was gevlogen en ik deze op mijn hand heb kunnen vasthouden en van dichtbij heb kunnen bewonderen. Nu er altijd een roodborstje is die gewoon blijft zitten als ik buiten kom, denk ik graag dat het mijn bijzondere vriendje is...


Werkwijze glasverf:

Als je met glasverf aan de slag gaat is het belangrijk dat je ondergrond vetvrij is dus ik heb de pot goed afgewassen en afgedroogd.
Er zit in het pakketje een tube met reliëfverf en daarmee kan je de omtrek tekenen.
Ik heb eerst even geoefend op een lamineervel, toen was het lijntje nog een beetje bibberig maar och al een heel leuk vogeltje en durfde ik het aan om hem ook op de pot te tekenen.
Ik heb eerst een vogeltje op papier getekend en toen aan de binnenkant van de pot geplakt zodat ik met de tube de lijnen kon volgen.


Nadat ik dit een paar dagen heb laten drogen was het tijd om het vogeltje in te kleuren met verf.
Ik maakte eerst oranje met rood en geel om zijn borstje oranje te maken,
Daarna maakte ik bruin met blauw, geel en rood voor de vleugel.
Het is best aparte verf met een andere dikheid en dekking dan ik gewend ben met bv watercolor dus even voorzichtig proberen hoe dik je het moet opbrengen, k vond dat ik het wel dik moest opbrengen om het goed te laten dekken maar misschien kan je ook 2 lagen doen voor een goede dekking.
Ik heb het een beetje deppend aangebracht.


Door Patricia werd ik op het idee gebracht om met een wattenstaafje nog wat stippen om het vogeltje heen te zetten zodat het er wat gezelliger uitziet.

Ik maakte het potje af met wat touw & lint en van het roodborstje op het lamineervel, maakte ik een hanger met houten kraaltjes eraan.


Toen er zoveel sneeuw lag laatst, waren we als gezin aan het wandelen en vloog er een roodborstje op ons af, ik had nog een koekje in mijn jaszak zitten en het roodborstje eet de kruimels uit de hand van mijn zoon... hoe leuk was dat en was dit misschien mijn speciale vriendje?

Ik ben heel benieuwd wat jullie maken met deze leuke verf, deel je het op de Facebookgroep?
Creatieve groetjes,





Ik gebruikte deze glasverf van Craft Sensations:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten