Pagina's

maandag 1 februari 2021

Sterkte


Dit keer laat ik jullie zien hoe je met alleen stempels toch een mooie kaart kunt maken. Dit zullen jullie met enige regelmaat wat vaker van mij te zien krijgen. Ik begin met een condoleance kaart.

Voor deze kaart heb je nodig:
- zwart cardstock
- wit aquarel karton
- stempels
- zwarte stempelinkt
- plakparels (optioneel)
- basismaterialen: (snij)liniaal, mes, schaar, lijm en/of tissue tape, stempelhulp (optioneel)

Ik heb van zwart cardstock een basiskaart gemaakt van 13,5 cm x 13,5 cm. Uit wit aquarel karton heb ik een oplegkaart gesneden van 13 cm x 13 cm. Op de goede kant (de 'gebobbelde' kant) van deze oplegkaart heb ik een achtergrond gestempeld met een achtergrondstempel. Omdat deze achtergrondstempel niet groot genoeg was om de hele oplegkaart in 1 keer te stempelen, heb ik dit in 4 keer gedaan. Ik ben begonnen in de linker bovenhoek. Daarna heb de stempel naar rechts geschoven en aansluitend aan de vorige afdruk weer gestempeld, zo dat de tekst mooi doorloopt. Vervolgens heb ik de stempel naar de linker onderhoek geschoven en aansluitend aan de bovenste afdruk weer gestempeld. Daarna heb ik dit nog een keer herhaald in de rechter onderhoek. Als je goed kijkt en als je het weet, kun je zien waar de stempels herhaald zijn:

Op de foto's hieronder zie je op de bovenste foto dat er verschil zit in de dikte van de stempelafdruk. Op de onderste foto is een klein naadje ontstaan.



Uit wit aquarel karton heb ik een ovaal geknipt en daar heb ik, op de goede kant, met losse letters de tekst 'sterkte' op gestempeld. Deze ovaal heb ik gemat op een iets grotere ovaal van zwart cardstock.


Daarna heb ik uit wit aquarel karton een vierkant van 10,5 cm x 10,5 cm gesneden, Dit vierkant heb ik op mijn stempelhulp gelegd met de achterkant (gladde kant) naar boven. Het ovaal heb ik daar bovenop gelegd. Vervolgens heb ik de bloementak stempel op de goede plek gelegd en een afdruk gemaakt. Door het hoogteverschil drukt de stempel alleen goed af op het ovaal. Hierna heb ik het ovaal verwijderd, maar het vierkant en de stempel op dezelfde plek laten liggen/zitten. Nu heb ik de stempel nog een keer afgedrukt op het vierkant. Daarna heb ik het ovaal weer op het vierkant gelegd, zodat de bloementak op het vierkant en op het ovaal mooi op elkaar aansluiten. Hetzelfde heb ik nu aan de de onderkant van het ovaal en het vierkant gedaan. Daarna heb ik het witte vierkant gemat op een zwart vierkant van 11 cm x 11 cm. 




Ik heb de kaart als volgt opgebouwd: eerst heb ik de witte gestempelde oplegkaart op de zwarte basiskaart geplakt. Daarna heb ik het gematte vierkant op de oplegkaart geplakt. Vervolgens heb daar een witte banner (met de gladde kant naar boven) op geplakt. Daar bovenop heb ik een zwarte balk geplakt en tot slot het ovaal.


Voor de afwerking heb ik in de rechter bovenhoek drie plakparels geplakt.


Het eindresultaat:


Creatieve groetjes van



Voor deze condoleance kaart heb ik de volgende producten van Craft Sensations gebruikt:






4 opmerkingen: