Pagina's

vrijdag 22 mei 2020

Bloemen van wc papier op je kaart.....


Hoi Hoi Vandaag weer van mij een Blogberichtje .
Dit keer wil ik laten zien dat je gewoon van wc papier  hele leuke bloemen kan maken .
Ik gebruikte wel vaker andere materialen om bloemetjes mee te maken .
Maar dit  geeft eigenlijk een heel leuk effect .

Wat heb je nodig :
Een rol wc papier ik gebruikte een witte  rol
Een plantenspuit met water.
Deco Glue 
De Glitters uit de Graft Bottels
Metalic water coulors
Splitpennen 
Penselen set 
Stansen voor je bloemen
Een heat tool ( het is geen föhn maar het verhit en blaast minimaal de warmte ook heel handig om je verf sneller te laten drogen  ) 
en natuurlijk je papier om je kaart mee te maken.


We beginnen met het uit stansen van de bloemetjes.
Ik gebruikte 5 velletjes wc papier op elkaar voor 1 stansje .
En 1 bloemetje bestaat uit  3 stansjes .
Ik maakte eerst een heleboel uit gestanste  stukjes zodat ik daarna gelijk door kan gaan .



Dan leg je de drie delen bloemetjes op elkaar en maak er met een gaatjes tang in het midden een gaatje in door alle drie de delen en doe daar dan een splitpen in .
Heb je geen gaatjes tang kan je misschien proberen er de splitpen door te drukken .
Met de splitpen heb je gelijk een mooi midden in je bloem . 


Dan gaan we even een leuk glittertje toevoegen 
neem een drupje water in je metallic verf en doe wat in een bakje ik gebruikte hier de roze kleur voor doe er wat deco glue bij (zo blijven je glitters ook echt zitten ) en meng dit met wat water door elkaar .


Dan pak je een bloem en spuit deze wat nat met de planten  spuit .
dan op het laatste blaadje doe je wat van je glitter spul .



Dan zet je de heat tool erop en met je handen kan je de bloemblaadjes nog een beetje kreuken 
zodat het er niet zo stijf uit ziet .en met de heat tool  maak je het weer droog .

(Heb je geen heat tool dan zou ik de bloem niet nat spuiten maar alleen het glitter mengsel gebruiken en het aan de lucht laten drogen .)


En zo zien je bloemetjes er dan uit .
Best leuk toch ?


Nu kan je ze op je eigen manier op een kaart gaan verwerken .
Ik maakte dit keer gewoon een simpel vierkant kaartje 



En gebruikte uit de penseel set deze handige waaier penseel om wat witte gesso 
om mijn randjes te gebruiken .(gaat zo lekker snel )
Mocht je de bloemetjes gaan maken heel veel plezier met het maken.



Zo is mijn kaartje geworden .





Gebruikte materialen .









Groetjes Marcella


15 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tip om de bloemen van wc papier te maken.ze zien er mooi uit.

    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk en kaartje is prachtig .

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel leuk idee met een mooi effect. Dank je voor de beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooi ga ik ook eens proberen dank u voor de mooi tip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. c'es tune très bonne astuce etle rendu est superbe, je suis fan ! Merci pour ce partage :)

    BeantwoordenVerwijderen