Pagina's

zaterdag 9 mei 2020

Hello...accordion fold card



Hoi allemaal

Ik vind het altijd heerlijk om ideetjes op te doen op internet, een beetje rond struinen op pinterest of youtube dan kom je leuke ideeën tegen maar vaak wel in inch i.p.v. cm.
Ik vind het dan altijd een sport om de maten om te rekenen naar logische centimers  (dus afgeronde hele of halve cm) en vaak dan ook gelijk het formaat wat veranderen want vaak zijn de voorbeelden of heel klein of super groot.

Ook dit patroon kwam ik tegen en omdat ik al gelijk een idee had wat ik met de kaart wilde doen heb ik de maten zo berekend dat de plaatjes die ik wilde gebruiken 
er precies mooi op passen.


Om de kaart mooi te laten sluiten heb ik een bandje gemaakt dat er precies om heen past.


De basis van de kaart heb ik gemaakt met kraft cardstock, daarop heb ik gemat met wit cardstock en het design papier komt uit de folie druk paper pads.

in deze paper pad zaten ook leuke plaatjes met folie teksten deze heb ik op de band verwerkt.


De blaadjes zijn gemaakt met een oude stempel/stans set, door de blaadjes eerst te stansen en daarna te bestempelen komen de nerfjes er mooi uit.

De binnen kant van de kaart is ook weer deels folie druk papier en deels gewoon design papier, de plaatjes binnen in komen uit de nieuwe creative paper collection blokken.
Daar zitten zulke prachtige plaatjes in daar was ik meteen helemaal weg van.




Ook de teksten komen uit deze paper pads, de randjes met de hartjes ook.




Zou je ook eens dit model kaart willen maken zoek dan eens op youtube op accordion fold card. dan kom je daar verschillende tutorials tegen. Het is best een bewerkelijk model maar wel een heel leuk model om te maken



Gebruikte CS materialen












Groetjes

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig project is dit. Een heel werk, maar dan heb je ook wat!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Zo'n kaart is een waar cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk, staat ook op mijn todo list, maar dan moet ik wat meer tijd hebben 😉

    Groetjes
    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is leuk he Sandra, Veel meten en heel bewerkelijk maar dan heb je ook wel een juweeltje!
    Leuk idee ook om er een banderol omheen te maken.
    Ik had het al eens gemaakt maar nu ik deze zie...ben ik weer geïnspireerd en ga ik het nog een keer doen!!
    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen