Pagina's

woensdag 9 februari 2022

"Labelkaartje met verrassing"




Goedemorgen allemaal.
Vandaag heb ik een viertal kaartjes met een verrassing om aan jullie te laten zien. Bij het maken van deze kaartjes had ik 14 februari, Valentijnsdag, in mijn achterhoofd en wilde daar iets mee doen.
Ik ben met twee kaartjes aan de slag gegaan om zelf, met behulp van stencils en inkt een achtergrond te maken en de andere twee zijn met behulp van design papier gemaakt!


De "verrassing" van het kaartje zit verstopt onder de schuine klep. (ik heb hier twee varianten van gemaakt)
Verder hebben alle 4 de kaartjes een pocket waar 1 of 2 labeltjes tussen passen.




De basis van het kaartje hieronder is alleen van design papier gemaakt. De bloemetjes heb ik gestempeld, uitgeknipt en iets opgebold.


Verder nog wat sequins en washi tape gebruikt. Op de achterkant een swirl geplakt en twee labeltjes gemaakt.


Onder de schuine klep zie je hier de ene variant van de verrassing, vast geplakt en voorzien van dsp.



Dit is een ander kaartje gemaakt van wit cardstock en voorzien van dsp. Ook hier heb ik gebruik gemaakt van sequins en washi tape.




Op de foto hierboven en onder zie je de tweede variant van het verrassingsdeel onder de schuine klep. Dit deel is niet dicht geplakt maar kan open gevouwen worden. Ik heb hier verder nog niets op geschreven of gestempeld omdat ik nu nog niet weet voor wie dit kaartje bestemd is. Maar hoe leuk is het om een verborgen boodschap voor bv. je geliefde hierin te schrijven!


Via de foto's hieronder laat ik jullie zien hoe ik deze kaartjes gemaakt heb. De maten die ik hiervoor gebruikt heb vond ik mooi voor deze kaartjes maar kunnen natuurlijk aangepast worden naar eigen voorkeur.


Ik nam een stuk cardstock van 27.5 - 10.5 cm en heb deze op de lange kant gerild op 3 en 16.4 cm.
Op de foto hieronder is te zien dat ik vanaf de laatste rillijn een schuine snede vanaf de rillijn naar de hoek gesneden heb


Het deel wat je losgesneden hebt zou je later tegen de binnen kant van de kaart kunnen plakken.


... of zoals hieronder te zien is, snij je van de beide rechte kanten een halve cm weg en kan je het als "mat" op de schuine flap van de kaart plakken.



Hieronder laat ik zien hoe ik de pocket voor de labels maak aan de binnenkant van het eerste gedeelte van je kaart tot aan de rillijn.


Ik plakte 3mm dubbelzijdig tape op 1.5 cm vanaf de rand waar de punt van de klep onder komt en aan de andere kant tegen de zijkant aan. Op de foto hieronder heb ik even een voorbeeld voor twee labels.


Hieronder volgen wat foto's die laten zien hoe ik zelf mijn achtergrond gemaakt heb voor de anderen twee kaartjes




Het cardstock dat ik gebruikt heb voor het gevouwen deel is dun papier van 80 gram. Ik heb een stuk van 18.2 - 18.2 cm gesneden en hier een kruis van gevouwen


Na het geheel omgedraaid te hebben heb ik twee keer een driehoek gevouwen zoals hieronder te zien is.


zoals hierboven al een beetje te zien is vouwt het papier al een beetje naar een driehoek, deze driehoek heb ik nog eens goed strak gevouwen


vervolgens heb ik aan 1 kant dubbelzijdig tape geplakt (zoals op de foto te zien is) dit hoeft bij dit dunne papier eigenlijk niet, het kan ook gewoon met een goede lijm .


 dit deel heb ik aan de binnenkant precies op de ril vouw tussen de schuine flap en het middenstuk van de kaart geplakt.


het ziet er dan uit zoals op de foto hieronder. Dit is dus de losse variant. Wil je de andere variant met de flapjes zoals je ziet bij de foto van de kaart van design papier, dan plak je het papier in het midden dicht, zodat je alleen flapjes over houdt waar je dan weer dsp op kan plakken. (ik hoop dat dit zo duidelijk is😉)


de binnenkant van het vierkant in dit kaartje heb ik met het leuke LOVE stencil van CS geblend, dit speciaal voor Valentijn dag😉💓. 


Met het leuke letter stencil het woordje love op de tag geblend en een banner op de voorkant van de pocket. Hier kan bv. de naam van je geliefde geschreven worden.

 
Op de foto hieronder zie je hoe de punt van de schuine flap onder de zijkant naast de pocket geschoven wordt en zo goed blijft zitten.

 
Dit was mijn bijdrage weer voor deze keer.
Ik hoop dat jullie het ook weer een leuke post vinden en er inspiratie uit halen. Hieronder volgen nog de product foto's die ik voor deze blog gebruikt heb. 
Een creatieve groet, Sonja


























 













.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten