Pagina's

vrijdag 2 april 2021

Flower Power

 

Hi allemaal,

Dit keer een kaartje dat je met weinig materialen kunt maken. Voor het papier heb ik alleen Linnen hobbykarton metallic gebruikt. De bloemen zijn stempels die zijn ingekleurd met metallic verf, het is al een oudere set, maar blijven mijn favoriet. Dezelfde verf heb ik ook gebruikt om de spetters te maken.

En het leuke is dat deze kaart straks op de nieuwe verpakking komt van het Linnen hobbykarton metallic crème, hoe leuk is dat!


Achter de bloemetjes heb ik garen geplaatst en als hart van de bloemen gebruik ik strass. Heb ook enkele kleine strass steentjes tussen de spetters geplaatst.


Als laatste ook nog een klein tekstje met 3d tape erop geplaatst en het kaartje is klaar...


Hieronder heb ik een kleine tutorial gemaakt, ook meegenomen hoe de bloemen tot stand komen...
En natuurlijk een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca.


Tutorial:

Het metallic cardstock heeft al de juiste maat (A5), dus deze hoef je alleen maar dubbel te vouwen. Ik vouw de linnen structuur naar binnen. Dan snij ik een mat 0.5cm kleiner en hiervan komt de linnen structuur aan de bovenkant.


Dan ga ik met de spetterkwast spetters maken in blauw, groen en roze. Ik noem het een spetterkwast omdat deze zo makkelijk is hiervoor. Kan natuurlijk ook met andere kwasten.


De randen van de basis en de mat ruw ik op en bewerk ik met bruine inkt.


Ik stempel 3x3 bloemetjes met bronskleurige embossingpoeder.


Deze kleur ik in met dezelfde kleuren waterverf als de spetters. 


Dan knip ik de bloemen uit, om witte randen te voorkomen heb ik deze met een bronskleurige gelpen gekleurd. 


De blaadjes van de bloem rol ik één voor één om een penseelstokje of een ander rond voorwerp.


Dan duw ik vanuit het hart de bloemetjes naar beneden, gebruik hiervoor een zachte ondergrond. Ik gebruik een grote embossingtool, maar een penseel of iets anders met een ronde punt kan ook. Op deze manier heb je mooie bloemetjes die niet zo plat op je papier liggen.


Ik zoek een leuke kleur garen en leg dit op de mat.


Plaats de bloemetjes en zoek strass steentjes in 4 maten, de allerkleinste gebruik ik niet voor de bloemetjes maar komen ernaast.


Op de achterkant van een strookje linnen karton plaats ik een tekststempel., deze ga ik met 3d tape bevestigen, zodat er meer diepte is.


Ik ga schuiven totdat ik tevreden ben...


Tevreden dan lijm ik alles vast en is dit het eindresultaat:


Gebruikte materialen Art Sensations:

Metallic waterverf


Kwastenset


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Linnenkarton metallic

Bloemenstempels


Tekststempel


Strassteentjes


Overige materialen:

  • Draad 
  • Embossingpoeder

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi, en toevallig was ik net op zoek naar een mooie verjaardagskaart.
    Bedankt voor de tip, haha

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey dat komt goed uit, veel plezier met het maken 😘

      Verwijderen