Pagina's

woensdag 22 september 2021

SOL 20 september


SOL
Hoi allemaal, ik werd echt enthousiast door jullie aanmeldingen. 
Bedankt voor het vertrouwen dat jullie hebben, dat deed me goed en werd ook steeds nieuwsgieriger hoe het zou zijn om een SOL te geven en vooral naar jullie reacties en creaties...

Op 20 september heb ik op de SOL in onze Facebookgroep Creatief met Craft Sensations een boxkaart gemaakt. Ik doe normaal gesproken natuurlijk altijd iets met journaling maar vind het ook heel erg leuk om nieuwe dingen uit te proberen en wordt daarbij door de design-team leden en jullie erg gemotiveerd, ik ben dan ook superfan van de SOL. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een poging gedaan.
Wel hou ik ervan als het niet al te ingewikkeld is dus ik ben eenvoudig begonnen zodat je, als je net als ik een beginner bent wel lekker mee kan doen!

Ik heb ervoor gekozen om alleen het Designpad te gebruiken zodat je kan zien dat je deze niet alleen voor journaling kan gebruiken en dat je met weinig materiaal een leuk resultaat kan krijgen:


Boodschappenlijstje:
- Design-papier (wel de wat dikkere) van 29 a 30 cm x 14 cm
- 8 stuks van 6,5 cm x 6,5 cm
- 4 reepjes van 9 cm x 2 cm
- Lekker veel plaatjes


HINT 1:
Het design-papier van 29 a 30 cm x 14 cm rillen op: 
- 7-14-21-28 cm lange zijde.
- 7 cm korte zijde.


HINT 2:
- Gearceerde delen wegknippen van de smalle strook aan de zijkant zodat je een plakstrookje overhoudt


HINT 3: 
- Rillijnen bovenzijde insnijden/inknippen tot aan de middellijn.
- Vouw deze flappen naar buiten.
- Vouw van de onderzijde de rillijnen ook vast om.


HINT 4:
- Vouw tot een vierkantje, waarbij de bovenste flappen naar buiten wijzen
- Plak met lijm of tape het plakstrookje vast



HINT 5:
- Ril de reepjes design-papier van 9 cm x 2 cm aan beide zijden op 1 cm 
zodat je plakstrookjes aan beide zijkanten hebt.
- Lijm deze strookjes in het midden van het vierkante doosje en laat dit drogen


HINT 6:
- Plak de vierkantjes van 6,5 cm x 6,5 cm van design-papier op alle flapjes 
en op de vlakken van het vierkant.


HINT 7:
- Je hebt nu de basis van een boxkaart gemaakt en kan deze met lekker veel plaatjes versieren!


- Je kan deze kaart gewoon weer dubbel klappen waardoor die wel in een envelop past:


Ik ben super benieuwd naar jullie gevulde boxkaarten, ga lekker los met versieren!
Ik hoop dat jullie net zoveel plezier aan de SOL hebben gehad als ik.

Lieve groetjes,

Gebruikte materialen van Craft Sensations:

- Journaling Designpad:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten