Pagina's

maandag 22 november 2021

Jongenskaart


Deze jongenskaart heb ik uitsluitend gemaakt van designpapier uit de 30 x 30 paperpads en een paar tekststempels. Dat is dus ook alles wat je hiervoor nodig hebt. En natuurlijk je basismateriaal als je (snij-)liniaal, mes, potlood en tissuetape of lijm.

Ik heb geen tutorial gemaakt, maar aan de hand van de foto's en de bijbehorende teksten is het goed mogelijk deze kaart ook te maken.

De basiskaart is een zwarte dubbele kaart van 10,5 cm x15,5 cm. Het achtergrondpapier komt kant en klaar uit een paperpad; je hoeft het alleen maar uit te snijden. Het donkere designpapier is links 5,5 cm hoog en rechts 10,5 cm hoog. Het streepjespapier is aan beide kanten 2 cm korter. 


Langs de bovenkant heb ik een zwart biesje van ongeveer een halve centimeter breed geplakt.


De bovenkant van beide stukjes designpapier heb ik opengelaten bij het plakken, zodat daar de labels ingeschoven kunnen worden.


Op een geel hoekje van 6 cm breed en 3,5 cm hoog heb ik de tekst 'special day' gestempeld.


Het vlaggetje heb ik gemaakt van hetzelfde gele desingpapier als het hoekje en is 4,5 cm  hoog en 2 cm breed. Het zwarte vlaggetje is 3,5 cm hoog en 1 cm breed. Deze 2 vlaggetjes heb ik alleen aan de bovenkant op elkaar geplakt en 1 cm omgevouwen. Ongeveer 1 cm onder de vouw heb ik er een nietje in geslagen.  Dit geeft de kaart een extra stoer uiterlijk. Ik heb het vlaggetje om het achtergrondpapier gevouwen en alleen aan de achterkant vastgeplakt. Daarbij heb ik het vlaggetje iets uit laten steken aan de bovenkant.



Het geheel heb ik een beetje scheef op de basiskaart geplakt voor een speels effect.


De labels heb ik ook uit geel papier gesneden. Ze zijn 3 cm x 8 cm. De stempel heb ik  in tweeën gesplitst en op beide labels een deel gestempeld. Aan 1 kant heb ik de hoekjes eraf gesneden en er met een perforator een gaatje in gemaakt. Door het gaatje heb ik een touwtje geknoopt.
 


De rondjes die uit de labels komen (en 2 'nieuwe') heb ik weer gebruikt op het donkere designpapier als een soort schroefjes.


Zo zie je dat je met alleen papier en tekststempels toch een stoere jongenskaart kunt maken.


Creatieve groetjes van


Voor deze jongenskaart heb ik de volgende materialen van Craft Sensations gebruikt:











 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten