Pagina's

maandag 4 januari 2021

Vintage Boekenlegger


Deze leuke boekenlegger is gemaakt van restjes designpapier. De details zie je op de foto's hieronder. Daarbij zal ik proberen te beschrijven wat ik heb gedaan.

Uit mijn map met restjes designpapier heb ik eerst een wat groter stuk papier 
(ongeveer 7,5 cm x 18 cm) gezocht. Ik vond een stuk met tekst en dat vond ik wel toepasselijk.Ik besloot dat dit de achterkant van mijn boekenlegger moest worden.


Daarna heb ik een dun vel tekenpapier gepakt en dit globaal op maat gesneden. Ik heb een dun vel gebruikt, omdat een boekenlegger natuurlijk niet te dik moet worden. Dit vel heb ik bewerkt met een middelbruine inkt; wat donkerder langs de randen, wat lichter naar het midden toe. 


Daarna heb ik met een tekst achtergrondstempel en zwarte inkt het hele velletje bestempeld.


De onderste helft van het vel heb ik gemaskt met een decostencil en donkerbruine inkt. 



 Hierna heb ik het vel op het designpapier geplakt en de overtollige randjes eraf gesneden. 
De bovenkant van de boekenlegger heb ik m.b.v. een snijmal een sierlijke uitstraling gegeven. 
De randen heb ik daarna nog een keer extra geïnkt met de donkerbruine inkt.


Rechtsboven heb ik met zwarte inkt een toepasselijke quote gestempeld.


Linksboven heb ik met zwarte inkt een dromenvanger (passend bij de tekst) gestempeld.


In de rechter bovenhoek en aan de linker zijkant heb ik ook nog met donkerbruine inkt een ornamentje gestempeld voor een extra vintage look. Aan de linkerkant is dit ornamentje een beetje weggevallen achter de dromenvanger.



Vervolgens heb ik uit restjes designpapier 7 strookjes van verschillende breedtes en diktes gesneden.  De randen van deze strookjes heb ik ook weer bewerkt met donkerbruine inkt. Op deze strookjes heb ik kleine stukjes designpapier geplakt om een boek effect te krijgen. Deze kleine stukjes papier heb ik met een zwarte fineliner en een witte gelpen bewerkt.



Op de strookjes heb ik teksten gestempeld die als boektitels dienen.



De strookjes heb ik wat opgebold, zodat ze echt een beetje op de rug van een boek lijken. Ik heb ze op de boekenlegger geplakt met een stukje foamtape van 0,5 mm dik.


Tot slot heb ik een gaatje in de bovenkant gemaakt en daar een paar lintjes en een stukje bakerstwine door gehaald.


Zo ziet de boekenlegger er in zijn geheel uit. Ik denk dat ik hem veel ga gebruiken.


Creatieve groetjes van


Voor deze boekenlegger heb ik de volgende producten van Craft Sensations gebruikt:

- restjes designpapier uit diverse oudere en nieuwere paperpads 30 x 30


















 

6 opmerkingen: