Pagina's

woensdag 7 juli 2021

"Shine"

 


Goedemorgen allemaal,

Het kaartje dat ik jullie hier laat zien is een kaartje dat ik speciaal gemaakt heb voor mijn kleindochter. Zij verlaat, net als zoveel anderen, de lagere school en gaat aan de volgende fase van haar leven beginnen. Met dit kaartje wil ik haar zeggen dat ik trots op haar ben maar ook dat zij trots op zichzelf mag zijn en dat ze elke dag mag shinen.


De kaart is er één die ik gevonden heb op het internet en die ik "verbouwd" heb naar mijn eigen maten en idee.  Hieronder volgen foto's met daarop de maten zoals ik deze gebruikt heb.




Op de kaart ( 16 - 12 cm) heb ik designpapier geplakt en op de 1.5 cm strook, hieronder op de foto aan de linker kant van de kaart, dit is de onderkant van de kaart, heb ik dubbelzijdig tape geplakt. 


De strook van 12 - 3 cm heb ik met de onderkant tegen de onderkant van deze kaart aan geplakt zoals op de foto's hieronder te zien is.


Hierna heb ik ook het 'pop-up' kaartje met design papier beplakt en dubbelzijdig tape op de strookjes van 1 cm en 1.5 cm geplakt. Dus aan de beide uiteindes van dit deel.


vervolgens heb ik aan de achterkant van de 1.5 cm strook ook een stukje designpapier geplakt omdat dit zichtbaar blijft als het is opgeplakt. Hierna heb ik het 'pop-up' deel  op de kaart geplakt zoals op de foto hieronder zichtbaar is.


zo ziet het eruit als je dit deel van de kaart opvouwt.


Op de foto hieronder is te zien dat ik het kaartje aan de achterkant heb voorzien van dubbelzijdig tape waarna ik het geheel tegen de bovenkant (vouwrand) van de basiskaart heb geplakt.


Op de volgende foto's is te zien hoe het kaartje er dan uit ziet als alles op elkaar is geplakt.


Zoals ook zichtbaar is heb ik er voor gekozen om alles te distressen en te beïnkten. Dit is natuurlijk een keuze die voor een ieder vrij staat om toe te passen.


Ik vind dit kaartje een leuke basis voor verschillende doeleinden. Ik hoop dan ook dat het een inspiratie voor jullie mag zijn om er ook mee aan de slag te gaan en dat jullie je resultaat natuurlijk met ons delen op de facebook pagina  Creatief met Craft Sensations & Art Sensations. Hieronder volgen nog wat foto's van de producten die ik o.a. gebruikt heb.  Creatieve groetjes, Sonja.













6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaart Sonja en superlief dat je je kleindochter laat shinen hihi. Ik bewaar de kaart zodat ik hem later eens kan maken. Fijne dag gewenst! lieve groet, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anja dank je wel.
      En ja, dat verdiend ze wel hoor want ze heeft supergoed haar best gedaan!
      Veel plezier als je er aan toe bent om de kaart ook te maken!
      Groetjes, Sonja

      Verwijderen
  2. Heel leuk model, dankjewel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Angéligue,
    dank je wel voor je compliment en heel graag gedaan.
    Groetjes, Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie kaart Sonja, ik ga hem zeker een keer maken!
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lia, dank je wel voor je reactie en compliment.
      Ik hoop dat je ook veel plezier aan het maken van deze kaart
      beleeft. Laat je het resultaat ook in de FB groep zien?
      Groetjes, Sonja

      Verwijderen