Pagina's

woensdag 25 maart 2020

Traveljournal: om je oude vakantiefoto's leuk in te plakken


Traveljournal

Ik ben aan het herstellen van een schouderoperatie en heb de komende blogposten allemaal in het voren gemaakt maar wil in deze bijzondere tijd toch even een aanvulling geven op deze blogpost.
Het staat nu misschien ver van je af om al aan een zomervakantie te denken, wie weet kunnen gemaakte plannen helemaal niet doorgaan maar toch plaats ik deze post in de hoop dat ook jij gewoon nog oude foto's hebt liggen of had willen laten afdrukken en daarom wil ik je inspireren om juist in deze tijd creatief bezig te gaan, je ontspanning te blijven zoeken!

Ik denk dat ik ook een journal van deze periode ga aanmaken en maak ondertussen foto's als herinnering aan de fijne momenten die er ook zijn. De mooie bloemen, het samen puzzelen en wandelingetjes in de buurt. Als het me weer lukt om creatief bezig te zijn zal ik het op de Facebook groep posten. Ik wens jullie veel sterkte in deze hectische periode.

***************************

In de zomervakantie hou ik altijd wel een traveljournal bij. Ik heb sinds kort een foto-printertje en wilde vast eens uittesten wat je hiermee kan doen. Ik heb wat foto's uitgeprint, dit kan je natuurlijk ook op een gewone printer doen of bij een fotokiosk.

Ik koos voor kraftpapier als ondergrond en bespetterde deze met metallic watercolor in goud en blauw. De linkerpagina bestempel ik met de kofferstempel voor een vakantiegevoel...


Uit het prachtige Travel-designpad gebruik ik een reepje atlaspapier. Bovenaan de pagina stempel ik Wanderlust, het verlangen om te reizen... 
Ik moet mezelf soms gewoon knijpen als ik deze foto van Zakynthos weer bekijk, stond ik daar echt? 
Het deco houten wegwijzerpaaltje maak ik met wat inkt bruin en plak ik bovenaan de pagina.



Ook op de rechterpagina plak ik een strook atlaspapier en stempel ik het woord Zakynthos.



In het Travel-designpad zit ook een blad met wat losse plaatjes en daar knip ik er 2 van uit en verwerk die ook. Op kraftpapier stempel ik nog wat leuke stempels uit de travelset en verwerk die op beide pagina's.



Rechts onderaan vind je een paar slippers die ik ook bruin heb gemaakt.



Als voorkant van deze traveljournal heb ik ervoor gekozen om atlaspapier uit het blok te gebruiken.


Als rand gebruik ik zelfklevend leertape, ik blijf deze geweldig vinden! Ik plak er toch nog een randje kant op wat ik nog heb liggen.


Houten deco figuurtjes in de vakantiestijl in plaats van bloemen en een leuke stans, 
even een keer wat anders ;)
Ik  verwerk nog wat sequins op de pagina's.


Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren om ook te gaan journalen
en toch nog die vakantiefoto's in te gaan plakken... 
Creatieve groetjes,

Ik gebruikte de volgende Craft Sensations materialen:










1 opmerking:

  1. Wat een super leuke inspirerende pagina's Ellen, dank je wel.
    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen