Pagina's

maandag 27 januari 2020

Hoera, 1 jaar! plus patroon ;-)

Hoi allemaal,

Het zoontje van mijn collegaatje is deze maand alweer een jaar geworden!! Dat moest gevierd worden! Met een bijzondere kaart, ik maakte een kaart in de vorm van een 1.  Helemaal niet moeilijk om te doen. Het patroon vind je onderaan deze post, maar hieronder eerst de kaart waarom het gaat...



Voor mijn doen ben ik een beetje los gegaan met alle versierseltjes. Slingers, bloemen, cadeautjes en steentjes, alles zit erop! Het is gewoon een kaart die je opzij kunt openklappen. Omdat ik dit jaar niet veel kerstprojecten heb kunnen maken, en mezelf dus nog kan begraven in al het papier, besloot ik te werken met desingerpapier uit een kerstblok. Dit blauw-geruite papier vind ik super! Baby-blauw had ook gekund, maar voor een stoere jongen die al 1 jaar wordt vind ik het donkerblauw toch stoerder. 

Om wel goed contrast te krijgen met de achtergrond, en om de kaart niet te donker te laten uitvallen, koos ik ervoor de bloem voornamelijk wit te houden. Ook het beertje heb ik een wat geel-bruin kleurtje gegeven, een kleur die goed afsteekt tegen de donkere achtergrond. 


Zoals je ziet heb ik ook op dit kaartje weer flink gewerkt met 3D foam-pads. Wil je meer diepte in je kaart, en 'm net dat beetje extra geven, werk dan met verschillende laagjes in verschillende hoogten. Daardoor voorkom je dat je kaart 'plat' oogt. De slinger heb ik ook met 3D foam-pads aangebracht, zoals goed op de foto hieronder te zien is. 


Hoewel ik het liefst de kleurpotloden van ons eigen merk gebruik, wil ik leren beter om te gaan met de alcoholmarkers. Ik heb goedkope alcoholmarkers, wat duurdere en hele dure! Die moeten toch benut worden! Het gaat nog wel even duren voordat ik goed door heb hoe het werkt. Zoals hierboven bij de pakjes te zien is, heb ik geprobeerd met verschillende geel en blauwstiften schaduw en highlights aan te brengen. Voor een beginner ben ik best tevreden met het resultaat ;-)


Ik vind dit beertje toch zo schattig, met z'n bloempjes. Doet me denken aan vroeger, toen mijn broer bloemen plukte voor mijn moeder toen hij nog klein was. Weliswaar bloemen uit de tuin van de buren, maar het gaat om het idee ;-). Mijn moeder moest het wat dat betreft ook echt hebben van mijn broer. Het enige dat ik mijn moeder meebracht was een kapotte broek of schoenen vol blubber ;-))  



Op verschillende plekken heb ik met glossy accents gewerkt. Dat is goed te zien in het hart van de bloem. Ook heb ik de kaart een aantal 'druppels' gegeven door met dit goedje te werken.




Helemaal bovenaan de slinger heb ik met bakerstwine een klein strikje gemaakt. De slinger heb ik eenvoudig met verschillende, vrolijke kleurtjes ingekleurd. Zoals je op de foto hieronder ziet heb ik de achterkant enkel met het prachtige desingerpapier uit het kerstblok bekleed. 



Omdat ik werk in een team met jonge collega's valt er altijd wel een kinderkaartje te maken. Ik vind het heel leuk om met de producten van Craft Sensations baby- en kinderkaartjes te maken. En dan producten te gebruiken waar je niet meteen aan dacht, bijvoorbeeld papier uit een kerstblok. Sla de kerstblokken dus niet over als je zoekt naar papier voor je project. Soms bevat een kerstblok papier dat zich ook goed leent voor andere thema's dan kerst.


Ik hoop dat jullie mijn kaart leuk vinden. Misschien ga je ook wel de eerste verjaardag van een kind of kleinkind vieren. Probeer dan eens deze bijzondere kaartvorm, en versier 'm op je eigen wijze. En deel 'm met ons op onze facebookgroep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations.

Hieronder het patroon van de kaart in centimeters.



Veel plezier met namaken! Scrol tenslotte nog even verder voor de lijst met gebruikte producten.

Creatieve groetjes.
Sandra



Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.



Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Afbeelding kan het volgende bevatten: drinken

11 opmerkingen:

  1. Wat zal dit kaartje gewaardeerd worden San! Een schatje👍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de stempel die je hebt gebruikt is te leuk!! Is dat een nieuwe?? Ontzettend mooie kaart is het geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superlief, zo bijzonder altijd 1 jaar ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superleuk kaartje, dat heb je echt weer geweldig gedaan.
    Ik kijk ook vaak in de kerstblokken als ik wat passend papier zoek.
    Maar uhm... je hebt het toch wel inmiddels goed gemaakt met je moeder, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha!! Ja, het zit weer goed met m'n moeder inmiddels 😉 Dankjewel 🙏

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke 1 is dit. Deze kleur blauw past inderdaad beter bij een stoere knul van 1 jaar, en met de vrolijke kleurtjes van de plaatjes die er op zitten haal je het weer helemaal op.
    Echt een een mooi en vrolijk kaartje, Sandra.

    Groetjes, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sandra. Wat een super leuke kaart! Mijn achternichtje wordt 1 jaar en ik wil heel graag deze kaart maken. Maar ik zie op de tekening niet goed hoe breed de stukken zijn die weg geknipt moet worden. Of kijk ik niet goed!
    Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen