Pagina's

woensdag 1 september 2021

"Kostbaar"


Goedemorgen allemaal.

Vandaag laat ik jullie in het kort zien hoe ik mijn sketch kaart voor deze maand gemaakt heb. Op onze facebook pagina is de sketch challenge voor de maand september gestart en ik heb daar een korte blogpost van gemaakt. Nu is het zo dat de sketch voor deze maand weer een rechthoekige kaart is, waar we ons aan moeten houden, maar de maten mogen we zelf bepalen. Ik heb er voor gekozen om de 'gewone' kaart maat aan te houden zodat ik de kaart in de meest gangbare envelop kan versturen. De eerste foto laat de kaart zien die ik voor deze blogpost heb uitgewerkt en op de foto daar onder staat de kaart die ik voor de sketch heb gemaakt.



   
Op de foto hierboven heb ik een verzamelfoto geplaatst met het designblok dat ik voor deze kaart heb gebruikt. Verder heb ik alles gedistressed en met zwarte inkt de randen van het design papier beïnkt.


Als basis kaart heb ik de maten 21 - 14.5 cm aangehouden en de kaart op 10.5 cm dubbelgevouwen. Het DSP met de zakhorloges is 14.1 cm hoog en 10.1 cm breed.
De banner die daar weer bovenop komt is 11 cm hoog en 6 cm breed. Hiervan heb ik op de achterkant, aan de onderkant, in het midden een stip gezet en daarna op 1.5 cm hoger ook een stip gezet, een hulplijntje vanuit de beide hoeken naar de stip op 1.5 cm getrokken en dit daarna weg gesneden/ geknipt.


Na de banner ook opgeplakt te hebben heb ik een zwart kaartje van 7.5 cm hoog en 6 cm breed gesneden en het DSP met de klokken op 7.1 cm hoog en 5.6 cm breed gesneden. Deze ook gedistressed, beïnkt en op elkaar geplakt.


Vervolgens heb ik dit kaartje ook op de basiskaart geplakt, maar zoals je op de foto hieronder ziet heb ik aan de rechterkant wat foam tape geplakt omdat het plaatje aan de linkerkant voor een deel over de banner wordt geplakt wat een lichte verhoging geeft.


Tot slot heb ik nog een kleine tekst banner gemaakt met het woordje 'kostbaar' en deze linksonder half op het kaartje geplakt. Ook hier weer een klein stukje foam tape geplakt, maar nu aan de linkerkant omdat het kaartje nu weer wat hoger ligt dan de grote banner.


Als laatste nog een paar zwarte sequins en de kaart is klaar. De tekst 'kostbaar' heb ik vanwege het designpapier gekozen omdat dit me deed beseffen hoe kostbaar onze (vrije-) tijd is of kan zijn. Bij de kaart die ik voor de sketch challenge gemaakt heb is nog geen tekst ingevuld omdat ik nog niet weet voor wie of wat de kaart gebruikt gaat worden.


Ik vond het weer leuk om deze kaarten en de blog te maken! En natuurlijk hopen we dat jullie weer massaal met onze sketch challenge voor deze maand mee gaan doen! Vergeet dan niet om de kaart ook in het album te plaatsen als je mee wilt doen voor een prijs!! 

Heel veel plezier met het maken en voor nu creatieve groetjes van mij, Sonja.


Hieronder volgen er nog wat product foto's van CS die ik voor deze kaarten heb gebruikt...




















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten