Pagina's

maandag 15 juni 2020

Pop up panel - kaart met tuto (filmpje)


Hoi allemaal!

Ook ik ben in de ban van de 'creative paper collection' blokken. Vooral leuk vind ik de kaartjes, tags en stickers die in het blok zitten. Allemaal op elkaar afgestemd en dus heb je bijna niets nodig om toch een leuke kaart te maken. Toen ik het blok zag wist ik meteen dat ik een zogeheten 'pop up panelkaart' wilde maken. Omdat ik me kan voorstellen dat jullie misschien ook wel zo'n leuke uitklap-kaart willen maken heb ik een filmpje opgenomen waarin ik je precies laat zien hoe je de basis en het mechanisme van de kaart maakt ;-). 
Alvast veel plezier met namaken!  


Hoewel mijn pop-up panelkaart dicht al een leuk desing heeft, zit het wauw-effect van binnen. De ontvanger van de kaart zal een glimlach op haar gezicht krijgen bij het zien van de schattige paneeltjes met plantjes en pastelkleurtjes. Ik vind dit zo'n schattig blok. Lekker pastellig, vrolijk, en met leuke quotes. Helemaal geschikt voor zo'n speelse kaart. 


Met het openen van de kaart zal je duidelijk zijn waarom dit een pop-up panel kaart heet. De kaart heeft 4 kleine paneeltjes die naar je toekomen als je de kaart open doet. Op de foto hieronder zie je net een beetje van het mechanisme. 


Op de foto's hieronder zijn de verschillende paneeltjes goed te zien. Ik koos kaartjes met plantjes en twee kaartjes met een tekstje. Deze kaart vind ik helemaal leuk om naar een vriendin te sturen die je vanwege corona misschien al langere tijd niet gezien hebt. Gewoon om haar te laten weten dat je aan haar denkt. 
 



 De verschillende paneeltjes zijn een beetje opgeleukt met stickertjes die je achter in het boek vind. Op de foto hierboven is goed te zien dat ik ook de sierranden uit het blok gebruikt hebt. 


Het kaartje op de voorkant heb ik met gemat met een stuk cardstock dat ik beplakt heb met een metallic sheet in zacht groen. Het kaartje bracht ik aan met 3D foam pads. Het doet het altijd goed om iets dimensie op je kaart aan te brengen. Overigens zie je ook goed hoe dik de kaart is als hij dicht is ;-).


Het designerpapier in het blok is mooi, maar wel een beetje dun. Mocht je figuurtjes willen stansen, dan is het aan te raden om het papier eerst aan te brengen op een stuk cardstock. Op die manier laat het zich ook goed stansen. 


Zelf vind ik 'm helemaal af zo. Ik heb nog een tijd getwijfeld of ik er nog blingetjes op aan zou brengen. Maar het papier en het kaartje met de plant komen zo al heel mooi uit en dus heb ik geen blingetjes meer aangebracht. 
Less is more ;-)


Tutorial mechanisme kaart
Hieronder het filmpje met daarin de maten en een instructie hoe je de kaart maakt. Helaas is het licht niet goed, omdat ik er overdag niet aan toe kom filmpjes te maken en dus in de avonduren aan mijn hobby werk. Maar ik denk wel dat de kwaliteit voldoende is om te kunnen volgen hoe je de kaart maakt. 


Ik hoop dat jullie mijn kaartje leuk vinden en er zelf ook een gaan maken. Doe dat met een van de paperblocks of met ander leuk papier en stempels. Ik ben benieuwd waar jullie mee komen en deel je creatie vooral met ons op onze Facebookgroep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations'. 

Creatieve groetjes,
Sandra 







3 opmerkingen:

  1. Mooie kaart Sandra! Je filmpje is heel duidelijk hoor, niets mis mee. Vind het sfeerlicht wel gezellig 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ja, is net soort van sfeerlicht he? 😅 Dankjewel hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen