Pagina's

woensdag 28 juli 2021

Summer is a state of mind

 

Als het zomerse weer is begonnen dan voel ik me vaak heerlijk...
meer ontspannen als ik de zon op m´n huid voel.

Voor de zomervakantie maak ik altijd een apart journal. 
Ik had ook al een pagina in mijn zomerboekje gemaakt voor de Journal Challenge 
maar kreeg opeens zin in een nieuw boekje maken en hier is ie dan ;) 
Natuurlijk helemaal passend in het thema: Summer is a state of mind...


Ik begon met het snijden en stansen van de benodigdheden voor het maken van de pagina's.
Voor het boekje snijd ik 4 pagina's van 18 x 12 cm, die ik ril op 9 cm en vouw tot een boekje.
De hoekjes rond ik dit keer af met een hoekpons.
Ik snijd dit keer wat pockets met de stansen die ik daarvoor heb,
maar je kunt ze ook prima zelf maken, zoals ik al wel eerder heb uitgelegd.
En ik plak alle pockets al in het boekje voordat ik het bind, let daarbij op dat het nog wel goed te binden moet zijn maar dan is het echt makkelijker dan later de pockets er nog in plakken.


In het midden kies ik er bewust voor om 2 dezelfde pockets te plaatsen, 
dit vind ik wat mooier staan...


Ik gebruik een boekbinderstool om de gaatjes in het boekje te maken,
maar met prikpen en priklap gaat dat natuurlijk ook prima.
Ik heb nu een keer het boekje geprikt op de buitenkant en nu zitten de gaatjes beter in het midden, ik heb vaak dat als ik het vanuit de binnenkant doe dat de gaatjes aan de buitenkant toch niet precies op de naad zitten en dat is heus niet heel erg, maar stiekem vind ik dit toch wat mooier staan.


Ik begin daarna eerst met het versieren van de voorkant van het journal.
Als deze af is, ziet het er meteen al heel zomers uit.
Dit keer geen pasta op de achtergrond omdat ik dit plaatje al zo mooi vind,
wegdromen bij een zeilboot op de blauwe zee...

Ik heb uit het setje met de zomerse stempels de slippers en de zeester gestempeld op kurk, 
wat een tof effect geeft dit al hé?
En op vellum stempel ik de tekst Life is better at the beach, ik maak alleen de uiteinden van dit vellum vast onder de elementjes, zodat je geen lijmlaag ziet.

Ik maak graag elementjes die je dan in z'n geheel op de pagina kan plakken.
Voor het onderste elementje gebruikte ik een strookje jute, ribbelkarton, designpapier.
Dat plak ik aan elkaar en gebruik ook vaak wel een nietje om het even vast te zetten.
Daarop komen dan de slippers die ik heb uitgeknipt uit kurk.

Voor het bovenste elementje heb ik alleen ribbelkarton en designpapier gebruikt 
en in de hoek plakte ik het schattige zeesterretje van kurk.

Eigenlijk kan je voor dit zomerboekje gewoon allerlei elementjes maken en ze daarna op de verschillende pagina´s plakken, zo heb je dan een heel summerjournal voorbereid en hoef je in of na je vakantie er alleen nog maar kleine fotootjes bij te plakken, een fotostrip is dan ook erg leuk.
Ook heb je nu zoveel pockets waar je tags in hebt gestoken dat ook daar weer foto´s op kunnen of je kan er toegangsbewijzen en bonnetjes in bewaren...


Blij en tevreden zijn met wat je hebt helpt je om je gelukkig te voelen...
Ook al dobber ik dit jaar niet op een buitenlandse zee, ik voel me gelukkig op mijn plekje.

Ik wens je een fijne vakantie als die nog hebt en vooral dat je tijdens creatief bezig zijn echt even kan ontspannen en uit je hoofd kan komen...

Doen jullie ook deze maand weer mee met de Journaling Challenge?
Ik ben heel benieuwd naar jullie uitwerking van dit thema!
Ik zal vandaag het album ook online zetten.

Ik gebruikte de volgende materialen van Craft Sensations:

Designpapier:Take me to the ocean
Stempelset: For Summer Lovers















Geen opmerkingen:

Een reactie posten