Pagina's

vrijdag 19 februari 2021

Vlinderkaart Mixed Media



Hi allemaal,

Deze keer een mixed media kaart, lekker kliederen!
De achtergrond hen ik gemaakt met de metallic waterverf en achtergrond stempels op aquarelpapier.
De stempels zijn gestempeld met embossing poeder en ingekleurd met markers. Het tekstkaartje zit met een touwtje vastgemaakt aan de kaart.


Onder de middelste vlinder zit wat garen en nog wat strass steentjes erbij De vlindervleugels zijn opgehoogd met 3d tape, de kaart is gemat op een stuk zwart cardstock en het geheel op een roze basis.


Voor de liefhebber plaats ik hieronder mijn werkwijze en een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca


Werkwijze:

Ik heb een stuk aquarelpapier van 9.5x14cm genomen. Daarop plaats ik een dekseltje van een rond potje in het midden.


Ik begin met de roze verf en veel water aan de kwast langs de rand van het dekseltje wat verf op het papier te druppen.


Haal het dekseltje weg en blaas de verf naar buiten, nadat ik klaar was kreeg ik de tip dit met een rietje te doen... is wel makkelijker denk ik. Laat het drogen voordat je met de volgende kleur verder gaat. Ik heb een heattool gebruikt, maar kan ook aan de lucht.


Plaats het dekseltje terug en herhaal de bovenstaande stappen totdat je helemaal rond bent. Laat het steeds tussendoor drogen.


Leg het dekseltje nog even terug en spetter met dezelfde verf nog enkele keren totdat je tevreden bent.


Met zilverkleurige inkt stempel ik de achtergrond stempel 2x


Dan nog enkele keren met zwarte inkt dezelfde stempel her en der stempelen. 


Dan ga ik een setje vlinders met zwarte embossing poeder op witte kraft stempelen, inkleuren met markers in dezelfde kleuren en uitknippen.


Wanneer je hebt uitgeknipt zijn de randen wit, deze werk ik bij met de drawingpen uit de handletterset. Ook kan je hiermee nog de lijnen van de stempel bijwerken.


Op een stukje aquarel papier stempel ik de tekst met zwarte embossing poeder, laat aan de zijkanten wat ruimte over om er gaatjes in te maken.


In het midden van de cirkel plaat ik eerst een stukje garen en dan de grootste vlinder, ik leg alles zoals ik denk dat ik ga plakken. De 2 overige vlinders wil op de rand van de cirkel en de tekst links onderin. Dan neem ik een stuk zwarte kraft van 10x14.5cm, hierop ga ik de kaart matten. Voor de basis neem ik een stuk van 21x15cm roze cardstock met linnenstructuur en vouw dit dubbel. Ik plak nog niks vast.


Als ik tevreden ben ga ik de randen ruwen en inkten, ik gebruik zwarte inkt hiervoor. De kaart lijm ik op het zwarte kraft. Het garen leg ik in een rondje in de cirkel.


De vleugels van de vlinder voorzie ik van 3d tape en het lijfje van lijm, zodat het net lijkt of de vleugels omhoogkomen. Dit plak ik in de cirkel en dan zit ook gelijk het garen vast.


Ook de andere vlinders plak ik op de zelfde manier op de rand van de cirkel.


Ik rijg 2x door het tekst kaartje een roze touwtje en plak dit aan de achterkant vast. Door het touwtje komt de tekst iets omhoog. Ik duw de touwtjes iets uit elkaar voor een speelser effect.


Dan kan het geheel op de roze basis worden geplakt. Nog enkele strass steentjes erbij en klaar is de kaart.


Gebruikte materialen Art Sensations:

Aquarel papier


Metallic waterverf


Markers


Handletterset


Kwasten


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Stempelset vlinders


Achtergrondstempel


Tekststempel


Cardstock met linnenstructuur


Kraft


Strass steentjes


Overige materialen:

  • Touw
  • Garen
  • Embossingpoeder


 

6 opmerkingen:

  1. Prachtige kleuren. Mooie kaart gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaart is dit geworden, ik heb de meeste spullen denk ik wel in huis en denk het weekend het ook te proberen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk šŸ˜, laat je hem zien op onze Facebook pagina?

      Verwijderen
  3. superbe, Ć  tester prochainement ! merci pour les explications

    BeantwoordenVerwijderen