Pagina's

maandag 13 december 2021

Triangle Tri Fold Card (kerst)


Hoi allemaal! 
Kerst komt nu echt dichtbij en dat betekent dat er meer kerstkaartjes moeten komen. Vandaag heb ik dan ook weer een eenvoudig, maar superleuk model kaartje die niet alleen leuk is om te maken, maar ook om te ontvangen. Het gaat om Triangle Tri Fold kaartjes. Ze bestaan al langer, en ik vind dit modelletje in ons te schattige kerstpapier super leuk uitkomen. Ik maakte een kleine en een grote variant. 


Voor de grote variant heb je in totaal een stuk cardstock nodig van 36 cm lang bij 12 cm breed. Het meeste cardstock is A4 of 30,5x30,5 cm lang. Om de lengte van 36 cm te verkrijgen, snijd je uit twee A4-tjes 2 delen cardstock van 24x12 cm. Rillen bij 12 cm en vervolgens plak je twee paneeltjes op elkaar. Dan ontstaat er een stuk cardstock van 12 cm breed en 36 cm lang dat gevouwen is bij 12 en 24 cm. 


Om de kaartjes op te leuken gebruikte ik designerpapier uit een van de kerstblokken van dit jaar. Er zitten hele leuke kaartjes in die je uit kunt snijden. Die kaartjes heb ik gebruikt om de kaartjes te versieren. Voor de kleine variant gebruikte ik twee kaartjes, waarvan het ene kaartje achter het andere kaartje schuil gaat. Je hoeft dat natuurlijk niet te doen, maar op die manier kun je een beetje spelen met het patroon. 


De kaartjes zijn eenvoudig versierd, het papier doet het werk. Als oplegger voor de grote kaart gebruikte ik een sierstans om een paneel uit wit cardstock te stansen. In het kleine kaartje heb ik gewerkt met het designerpapier en een stukje wit cardstock. Hieronder zie je hoe het kaartje eruit ziet als hij helemaal is open geklapt.


De kaartjes worden gesloten met mooi zwart lint. Ze zijn in een handomdraai gemaakt, en je kunt het met versieren zo gek maken als je zelf wilt. Je zou ook leuke stempelafdrukjes kunnen inkleuren en die gebruiken in plaats van de kaartjes. Maar ik heb haast, dus ik probeer het mezelf makkelijk te maken tijdens het knutselen ;-) 


Ik hoop dat jullie de kaartjes leuk vinden en dat je ze zelf ook gaat maken. Het is echt een modelletje met een wauw-effect zonder dat het veel moeite kost. Ze zijn geschikt voor iedere gelegenheid. Mocht je ze zelf ook maken, deel jouw projectjes dan met ons op onze facebookgroep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations'. 

Dit is mijn laatste blogpost van dit jaar! In de periode van 27 december tot 10 januari hebben wij vakantie en dus zal ik jullie pas in het nieuwe jaar weer treffen. Daarom wil ik jullie langs deze weg heel erg bedanken voor jullie steun en lieve woorden die ik heb mogen ontvangen op mijn blogposts en werk. Ook wil ik jullie fijne feestdagen wensen en een gelukkig en creatief 2022! Graag tot in het nieuwe jaar! 

Creatieve groetjes,
Sandra 



Patroon en beschrijving kleine variant: 
- neem een strook cardstock van 30 x 10 cm of 12 x 4 inch; 
- rillen bij 10 en 20 cm of bij 4 en 8 inch (je moet uitkomen op drie gelijke panelen)
- ril de paneeltjes aan de buitenzijden diagonaal. Ik rilde ze van rechtboven in de hoek naar links onder. Dat kan ook van linksboven naar rechtsonder. Wat belangrijk is, is dat beide panelen op precies dezelfde wijze worden gevouwen (dus in mijn geval: beiden van rechtsboven naar link onder). 
- op de foto's hieronder zie je hoe je de kaart moet vouwen. 
- bekleef met desingnerpapier en gebruik een stuk lint om de kaart te sluiten. Versier naar eigen inzicht. 




Lijst met gebruikte producten













 

5 opmerkingen:

  1. Super leuke kaartjes. Bedankt voor de uitleg en alvast fijne dagen en een creatief nieuw jaar gewenst.
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een super leuk idee, dank je wel. En bedankt voor alle mooie voorbeelden van het afgelopen jaar. Wens je gezellige feestdagen en een hobbyrijk 2022.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit moet ik eens gaan uitproberen, leuk effect zo. Dankjewel voor de uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen