Pagina's

zaterdag 16 januari 2021

Scrap On Line januari

 

Goede morgen,

vandaag heb ik voor jullie de maten van de allereerste SOL die we gedaan hebben op de Facebook groep van: creatief met Craft Sensations.  Ook kun je mijn uitwerking nog eens zien samen met de materialen die ik heb gebruikt.


Dit is het boodschappenlijstje:
- Designkarton 30cm x 30cm
-4x cardstock 9cm x 9cm
-1x cardstock 3cm x 23cm
en basis gereedschap.

Laten we beginnen met de hints:

HINT 1: ril het 30cm x30cm design vel aan 1 kant op 10cm en op 20cm.
HINT 2: draai het papier een kwartslag en ril weer op 10cm en op 20 cm.


HINT 3: ril diagonaal een kruis in het middelste vakje.



 HINT 4: snij de vier hoeken in , met een diagonale lijn naar het middelste blok. 



HINT 5: tape de losse hoeken in met hele smalle tape of lijm ALLEEN en aan de rand, en vouw deze dicht. Dit zijn nu pockets, dit doe je bij alle 4 kanten.


HIN6: nu mag je de 4 cardstock kaartjes van 9cm x 9cm in de pockets steken 
(let wel op dat het goed droog is)

HINT 7: we gaan het boekje nu vouwen, het lijkt moeilijker dan het is. draai het boekje om daarna vouwen het boekje schuin in het midden dubbel.




HINT 8: vouw de bovenste flap/pocket naar beneden.


HINT 9: vouw de linker flap/ pocket naar rechts.


HINT 10: draai het boekje om, en vouw weer de boven flap/ pocket naar beneden.


HINT 11: vouw de laatste flap/ pocket ook dicht.


HINT 12: pak nu het strookje cardstock van 3cm x 23cm en leg het boekje midden op de strook. Vouw de strook om het boekje en plak deze dicht met een stukje tape.
let op trek dit niet helemaal strak zodat je hem ook na het versieren er weer overheen kan schuiven.


 

veel plezier met deze SOL, vergeet niet je uitwerking in het juiste album te zetten, je kunt er nog iets leuks mee winnen.

Dit is mijn uitwerking, op de camera op de voorkant heb ik glitter glue gebruikt. Dit heb ik heel dik aangebracht en een nacht laten drogen.





wat heb ik gebruikt:



4 opmerkingen: