Pagina's

maandag 3 juni 2019

Terug van weggeweest - trouwkaart met achtergrond gemaakt met een stencil

Hoi allemaal! 

Ben terug van weg geweest! Een tennis-elleboog houdt me weg van het knutselen, ik kon nog geen schaar vasthouden. Inmiddels gaat het gelukkig een stuk beter en het huwelijk van een collegaatje was een mooie gelegenheid om het knutselen weer een beetje op te pakken. Wij hebben een geweldig feest gehad en graag deel ik met jullie de kaart die ik maakte voor bij het cadeau dat wij het bruidspaar gegeven hebben. Dit is de kaart die ik maakte...



De uitnodiging van het bruidspaar kwam in een goudkleurige enveloppe. De kaart was van blauw, glimmend cardstock met goudkleurige accenten. En dus liet ik me eenvoudig inspireren door de kleuren van de uitnodiging. Ik werkte met navy-blauw cardstock, goudkleurig spiegelkarton, een stencil en goudkleurig embossingpoeder.



Ik koos ervoor om een vierkante kaart te maken (13 x 13 cm). De basiskaart is van donderblauw cardstock. Daarop matte ik een vierkant stuk goudkleurig spiegelkarton. Met een stencil, embossing-inkt en goudkleurig embossingpoeder op hetzelfde navy-blauwe cardstock maakte ik een super glimmende achtergrond. Deze matte ik op het spiegelkarton. De rozen van het stencil komen prachtig uit zo in het goud ge-embossed op het blauwe cardstock.


Vervolgens sneed ik een veel kleiner stukje vierkant spiegelkarton dat ik met blauw cardstock heb gemat. Op het blauwe cardstock bracht ik met embossing-inkt de initialen van het bruidspaar aan. Ook een paar swirly-bloemen, allemaal ge-embossed met goudkleurig embossingpoeder. Het embossingpoeder kwam ook terecht op delen waar het eigenlijk niet hoort (je ziet her en der goudkleurige stipjes), maar persoonlijk vind ik dat geen enkel probleem. Het is immers een handgemaakte kaart ;-)



Op de detailfoto hierboven is goed te zien hoe goed de stencils van Craft Sensations werken met embossing-inkt en embossingpoeder. In het patroon zijn nagenoeg geen oneffenheden te vinden. Wat wel verstandig is, is om het stencil goed vast te plakken op de ondergrond (met washi-tape). Zo voorkom je dat het patroon verschuift tijdens het inkten. 


Links onderaan het paneeltje heb ik een strik van goudkleurig spiegelkarton aangebracht. Vaak gebruik ik een simpel malletje, dat ik ooit eens op internet vond om de strik te maken. Maar in dit geval maakte ik de strik met mijn enveloppe punchboard. Op de foto hierboven is goed te zien dat ik ook met goudkleurige, stud-achtige blingetjes gewerkt heb. Voor net dat beetje extra bling ;-)


De foto hieronder doet totaal geen recht aan het mooie navy-blauw van het cardstock, maar laat wel zien hoe mooi de achtergrond en de initialen glimmen. De klassieke kleurcombinatie van blauw en goud vind ik prachtig, en alleen al daarom vond ik het superleuk om deze kaart te maken...
 

...maar ook omdat het om de bruiloft van onze collega ging. Binnen in de kaart heb ik de spreuk 'congratulations' aangebracht, met goudkleurig embossingpoeder. Mijn collega's hebben met een gouden gel-pen hun namen in de kaart geschreven. Maakte de kaart helemaal af!



De swirly-bloemen op het kaartje met de initialen hebben ook nog een klein blingetje gekregen. Overigens heb ik verschillende stempelsetjes gebruikt voor het paneeltje. Het is de moeite waard om ook de kleine stempeltjes van verschillende setjes te gebruiken, leuk in combinatie met elkaar.


Dit was 'm voor deze keer! Met stencils kun je zoveel leuke technieken toepassen, en het werken met embossing-inkt en -poeder is er maar eentje van! Pak je stencils er af en toe eens bij en laat je creativiteit de vrije loop! 

Creatieve groetjes,
Sandra
















4 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart, daar heb je weer een waar kunstwerkje van gemaakt.
    Fijn dat het stukken beter gaat met je elleboog, beterschap voor het laatste stukje herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om weer een mooie blog van je te lezen Sandra, was een gemis hoor!
    Je kaart is prachtig en zo mooi persoonlijk!
    Fijne maandag en rustig aan met je elleboog!
    Lieve freubelgroetjes, Wilma x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooo, wat een lieve reactie! Ja, ben blij dat het weer een beetje gaat. Niet knutselen is niet fijn ;-)
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen