Pagina's

maandag 26 juli 2021

Vogeltjes

 


Zoals jullie vast wel weten, ben ik dol op vogeltjes en toen ik deze vogeltjes voorbij zag komen op creaties moest ik gewoon ook dit papierblok hebben...
En ik had geluk hoor en kon me dus niet bedwingen toen ik het in de winkel zag liggen.
En kijk nu hoe schattig deze vogeltjes zijn!

Ik zag op internet een 'recept' voor leuke snelle kaartjes en al gauw had ik er 3 gemaakt die allemaal weer net een beetje anders zijn en hier is natuurlijk nog veel meer te varieren.


Bij deze kaart heb ik voor de bovenste helft gekozen voor papier als achtergrond



En bij dit kaartje heb ik de onderste helft van de kaart behandeld met een stencil met pasta.


Deze kaart heb ik later toch nog veranderd omdat ik hem naar een man wilde sturen heb ik hier de tag met de vogeltjes opgeplakt, zodat ie beter zou passen voor die gelegenheid.

Ze zijn superleuk en makkelijk om te maken en ik deel het 'recept' dan ook graag met je:

* Vouw een A5 cardstock dubbel
* Snijd een papier die je aan de bovenkant van de kaart wil plakken en plak die vast
* Eventueel bewerk je de onderste helft nog met een stencil en pasta of inkt
* Pak een lintje van ongeveer 25cm lang en knip een klein randje langs de rand van de kaart weg zodat het lintje hier precies doorheen past, ik heb even een potlood streepje gezet:

* Haal het lintje erdoor en plak deze aan de voorzijde vast, 
het lintje loopt dus door de binnenkant van de kaart door.


* Snijd uit cardstock 3 kaartjes, waarbij het vaak wel mooi is om de middelste maat in dezelfde kleur als het cardstock van je kaart te doen:
- 5.5 x 9.5 cm
- 6 x 10 cm
- 6.5 x 10.5 cm

* plak deze kaartjes op elkaar
* Bovenste kaartje kan je ook bestempelen maar ik heb er een tag opgeplakt uit het papierblok
* touwtje door de tag en opgeplakt met foamtape, zodat hij er wat meer bovenop ligt.
* Plak dit geheel op de kaart, zodat je ook niet meer ziet dat je het lintje hebt vastgeplakt.
* later kan je het eventueel nog afmaken met een tekstje erop als je weer waarvoor je het kaartje gaat gebruiken, deze is ideaal om op voorraad te hebben liggen.

Heel veel plezier met het maken, pas op als je eenmaal begint heb je zo een stapeltje!


Creatieve groeten,


Ik heb deze producten van Craft Sensations gebruikt:

- Linen Cardstock Metallic









Geen opmerkingen:

Een reactie posten