Pagina's

woensdag 25 augustus 2021

Foto Flip Album

 

Sandra Huiskes maakte vorig jaar een cadeaukaart en nadat ik die een paar keer had gemaakt om zo op een leuke manier een reep chocola weg te geven bedacht ik me dat dit ook een erg leuk model was om een flipalbum in te maken. Hoe leuk is het om hier foto's in te plakken en makkelijk mee te nemen in je tas om aan iedereen te laten zien? Ik koos voor een mooi okergeel printje met wat kraft en aardetinten.

De basis vind je op:
http://craft-sensations.blogspot.com/2017/06/cadeau-kaart.html
misschien even deze link kopiëren en in je browser plakken 
of zoeken op dit blog onder (doosjes) cadeaukaart. 
Het is nog een ontwerp van Sandra van Kleef.


Ik heb dus het model aangehouden die je in de link kan vinden 
en heb de rechterkant vervangen voor een flipover:
Ik sneed 20 vellen van 10 x11 cm en rilde die op 1 cm, zodat er een vierkant van 10 x 10 cm ontstaat.
Ik begon aan de rechterkant met het opplakken van deze kraftvellen zodat er een flipover zou ontstaan.
Elk velletje plak je weer tegen het randje van de vorige aan, zo passen er precies 20 vellen onder elkaar


Uit designpapier snijd ik vervolgens 20 stuks van 9.5 x 9.5 cm en die plak ik op het kraftpapier
Er ontstaat zo een mooi randje van 0.5 cm eromheen.
Als je ook de kraft-randjes aan de bovenkant wil wegwerken, 
snijd je 20 stuks van 10 x 1 cm uit designpapier 
en plak je deze strookjes op de nog zichtbare kraft-randjes, zoals je op bovenstaande foto kan zien.


De linkerkant heb ik een schuine pocket gemaakt.


In die schuine pocket kan je dan nog een tag of fotostrook insteken.
Op deze foto´s zie je oa mijn courgettebloemen van vorig jaar, die bloeide volop!


In dit album plak ik mijn bloemenfoto´s en op deze eerste flap komt een ranonkel 
omdat deze zo mooi in het kleurenpalet past van het flipalbum. 
Wat zijn bloemen toch prachtig, mooi om deze in macro vast te leggen.


Ook op de voorkant plak ik een foto, die ik eerst mat op kraftpapier.
Ik maak met mijn lettertang het woordje flowers en ook die plak ik op kraftpapier.
Ik maak het geheel af met die leuke plakpareltjes.

Welk thema krijgt jouw foto-flipalbum?
Zomerse groetjes,


Ik gebruikte de volgende materialen van Craft Sensations:

(Ik gebruikte het blok Paisley)


2 opmerkingen:

  1. klopt het dat je 20 x die stukjes van 10x11cm gebruikte? Of was dat 10x? Ik zie er maar 10 en 20 zou ik er ook niet kwijt kunnen. Maar misschien zie ik iets niet goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt, moest 10x zijn. hoop dat je eruit bent gekomen? groetjes Ellen

      Verwijderen