Pagina's

maandag 28 juni 2021

Pop up flip kaart met video tutorial

Hoi allemaal!

Voor het blog van vandaag maakte ik deze 'pop up flip kaarten'. Ik maakte er verjaardagskaartjes van, omdat het zo'n vrolijk kaartmodel is. Hoe leuk zijn deze kaartjes? Het kaartje met groen en oranje is een beetje een 'hysterisch' kaartje geworden, vanwege het holografische washitape en de bijna neon-achtige kleuren. Het paarse kaartje zegt 'cheers' en is een stukje rustiger. Ik ben nu al benieuwd wat jullie gaan doen met dit kaartmodel ;-) 


Hieronder vind je de link naar de videotutorial waarin ik je laat zien wat je nodig hebt en hoe je de kaart in elkaar zet. Je hebt een paar basisstansen nodig, cardstock. leuk designerpapier en een paar stempeltjes. Mocht je geen ronde stansen hebben, werk dan eens met onze cirkelsnijder. Die is nog altijd te koop in de winkel voor nog net geen euro en ik krijg er goede resultaten mee. 


Voor het maken van beide kaartjes gebruikte ik het blok 'Celebrate collection'. Het is een 30,5x30,5 cm blok, en ik merk dat ik dit blok er steeds weer bij pak. Ook gebruikte ik een paperblock, degene die ook in het teken van feestjes staat. Daaruit gebruikte ik enkele stickers. 


Op de foto hierboven wordt duidelijk waarom het een pop up flip kaart wordt genoemd. Flip je de kaart open dan komt het ovale paneel met daarop 'birthday wishes' naar je toe gepopt. De kaart heb ik van binnen een beetje aangekleed met een stukje designerpapier, maar pas op: het mijne is net iets te breed geknipt waardoor het paneeltje er af en toe achter blijft hangen. Ook op de voorzijde moet je een beetje uitkijken hoe je de kaart aankleedt, probeer zo weinig mogelijk het paneeltje 'in de weg' te zitten. 


Voor het groen / oranje kaartje met het ovale paneel gebruikte ik verschillende clear stamps van CS. Ook bracht ik een strook washitape aan, om het cadeautje een beetje te laten 'aarden'. 

Voor het paars / groen / roze kaartje maakte ik gebruik van een kaartje uit het blok. Ik knipte de ballon met daarop 'cheers' uit en bracht het aan op een cirkelvormig paneeltje. Ook in dit geval werkte ik met het cadeautje dat ik in groen en paarse tinten kleurde. 


Op de voorkant werkte ik wederom met een beetje washitape en bracht ik blingetjes aan. De hartjes had ik nog liggen. Met de metallic sheets van CS heb ik een stuk cardstock beplakt en daarna stanste ik de hartjes uit. Waren eigenlijk bedoeld voor een ander project, maar zo kon het ook ;-)  


Voor de binnenkant van dit kaartje gebruikte ik het dunne papier uit het paperblock. Minder kans dat het paneel blijft hangen. Je kunt ook tot onder het paneel designerpapier aanbrengen, op die manier blijft het ook niet haken. 


Dit zijn mijn kaartjes voor vandaag, waarvoor ik een leuk model gebruikte dat alle lange tijd op mijn lijstje stond om te maken: de pop up flip kaart. Ik hoop dat jullie de kaartjes leuk vinden en dat je ze ook gaat maken. In de video laat ik je de maten weten en zie je hoe eenvoudig je de kaart in elkaar zet. Fijne maandag!!

Creatieve groetjes,
Sandra 


Link naar de video





Gebruikte producten: 













2 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk, die ga ik binnenkort eens uitproberen. Dankjewel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaarten in een leuk model. Dank je wel voor de duidelijke uitleg.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen