Pagina's

zaterdag 22 mei 2021

verjaardags kaart/ mapje

 

Goede morgen,

hebben jullie de mooie creative boeken al gespot? of misschien heb je de vorige serie nog liggen. Ik heb voor dit project een nieuw blok gebruikt, erg handig daar zit bijna alles in wat je nodig hebt voor een leuke kaart. 


Wat heb ik gebruikt voor deze kaart/mapje:
cardstock 20,5 cm x 17 cm
designpapier 3x 12,5 cm x 9,5 cm
1 kaart ( 4 op 1 vel)
2x stuk lint 20 cm
plaatje 5,5 cm x 7 cm
cellofaan zakje, sequins, en 3d tape
en die-cuts ter opvulling.

Neem het cardstock en ril deze op 10 cm en 10,5 cm.

Draai het cardstock een kwartslag en ril deze op 13 cm.


Knip het middelste strokje onderin weg.


Teken vervolgend links en rechts vanuit het midden 1 cm af van de onderkant en teken dit schuin af naar de middellijn. Deze stukjes mag je weg knippen.


Beplak de binnenkant met 2 stukken designpapier, vervolgens voorzie je de flapjes van tape 
en kun je deze dicht plakken.



Draai het geheel om en plak links en rechts in het midden een stukje lint van 20 cm, werk dit af met designpapier en een kaart uit het boek.



Ik heb een plaatje om maat gesneden en deze in een cellofaanzakje gestopt met wat sequins deze heb ik aan de achterkant dicht geplakt en met 3d tape opgeplakt.


Ik heb nog een tabje met een sticker bovenaan op het zakje geplakt als extra versiering, en aan de binnenkant heb ik wat die-cuts uit het boek geschoven, ik heb ook een kaart kleiner gesneden en daarvan de hoekjes afgerond.




























2 opmerkingen: