Pagina's

vrijdag 6 december 2019

BOX - Gast DTer Sonja




Hallo allemaal

 Vandaag mag ik jullie een tutorial laten zien van het materiaal dat ik hiervoor gekregen heb. 
Ik heb hier een multi functionele Box van 
gemaakt die echt voor vele doeleinden gebruikt kan worden.

Hieronder zal ik wat ideeën laten zien.
         Omdat we nu richting de feestdagen gaan
heb ik een "kerst"getinte box gemaakt. 
  Maar je kan hiervoor natuurlijk allerlei ander designpapier gebruiken.
Hieronder dus even wat voorbeeldjes:





 Dit zijn toch leuke ideetjes voor 
de feestdagen?!
        Nu  volgen er wat foto's zonder de inhoud 
   zodat je een beeld krijgt van hoe de box 
eruit ziet.






Hieronder volgt stap voor stap 
de foto tutorial:
         Ik heb gebruik gemaakt van 300 grams 
 Cardstock van Craft sensations voor de basis. 
(Dit zijn zowel de box, de tags en de "vak"verdeler)


Het geheel is dus 24,5 cm lang en 18,9 cm breed.
     De potlood lijnen zijn de rillijnen en
die zijn op de lange kant op 5,8 en op 18,7 cm.
Op de korte kant ril je op 5,8 en 13,1 cm.
De rillijnen vouwen.
De 4 rode lijnen op de tekening zijn de gedeeltes 
die ingeknipt moeten worden!
Let op: Knip niet te ver!
Als je de 4 rode lijnen ingeknipt hebt kan je de 4 gearceerde deeltjes wegknippen. 
(Zoals de blauwe lijntjes op de tekening aangeven)
  Het gearceerde deel is ongeveer de helft van 
het flapje.


Zo ziet het er dus uit als alles geknipt is.


Op deze foto zijn de afmetingen van de 
"binnen bak" te zien.
Hiervoor heb ik dus ook de 300 grams 
cardstock gebruikt.
De totale lengte hiervan is 27,2 cm en de
breedte is 12,5 cm.
De rillijnen zijn op de lange kant gemeten 
en wel op:
5,5 - 9,1 - 13,6 - 18,1 en 21,7 cm.
Op de foto kan je zien welke vouw een
 "dal"- en welke een "berg"vouw is.


Als laatste volgen nu nog 2 labels,


Ook hiervoor heb ik dus weer de 300 grams cardstock gebruikt.
Vindt je de label niet stevig genoeg, knip of snij er 
dan 4 uit en plak er 2 op elkaar.
     De hoogte van de labels zijn 12 cm en de breedte is 8cm.
  Om mooie schuine hoeken te krijgen heb ik de gearceerde delen weggeknipt.
(Op de foto zie je de afmetingen die ik gebruikt heb,
maar wil je zelf andere hoeken, dan gebruik je andere afmetingen.)
Het gearceerde rondje bovenin heeft de doorsnee
van een rietje! Hiervoor kan je natuurlijk ook een rond stokje nemen, als je er maar voor zorgt dat het gaatje breed genoeg is om het er doorheen te doen.
Let op: de gaatjes moeten bij allebei de labels op
 precies dezelfde plek zitten!!


Op de volgende foto's laat ik je zien hoe de box 
in elkaar wordt gezet. Ik heb hiervoor sterke
tape gebruikt zodat ik zeker weet dat het
vast blijft zitten.






Hieronder volgen de foto's van de labels en hoe je het rietje / stokje bevestigd.



op de volgende 2 foto's zie je hoe de "binnen box"
geplakt wordt en hoe het geheel er dan uit ziet.



De basis van de box is nu klaar!

Ik heb, voordat ik de labels tegen de bak geplakt heb,
eerst de labels en het bakje beplakt met designpapier.
Het bakje is alleen aan de buitenkant (lange kant)
 beplakt en op de korte buitenkant alleen dubbelzijdig tape want hier wordt de label tegenaan geplakt. 
Aan de binnenkant van de box heb ik alleen tegen
de korte kanten designpapier geplakt omdat die 
zichtbaar blijven. 
De labels heb ik wel aan beide kanten van design 
papier voorzien.
De binnen bak heb ik ook voorzien van designpapier
en het daarna in de box geplaatst. 
Deze heb ik niet vast geplakt, maar het staat je
 natuurlijk vrij  om dat wel te doen.
Het rietje heb ik eerst omwikkelt met washi tape
en daarna door de het gaatje van de labels getrokken.
Aan de uiteinden van het rietje  een strikje geplakt om het geheel netjes af te werken. Verder nog wat
versiering aangebracht die bij deze tijd van het jaar
past en hierbij  gebruik gemaakt van de pearl paint.

Op de foto's hieronder zie je het materiaal waar ik mee mocht werken.



Ik heb deze tutorial met heel veel plezier gemaakt
en hoop dat ik jullie hiermee geïnspireerd heb 
om het ook te gaan maken. Laten jullie het resultaat 
dan op onze face book pagina zien?
 Ik zou dat heel leuk vinden.
Heel veel plezier en fijne feestdagen toegewenst!
Groetjes, Sonja.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, zeker voor een cadeaupakketje. Dankjewel voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Angélique! Ik hoop dat de genoeg geinspireerd bent om er mee aan de slag te gaan. Succes.

      Verwijderen
  2. super leuk gedaan.................

    Gr Karin

    ps hebben we ook nog de loting voor de 500 volgers of is die er niet meer.


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Karin.
    Het antwoord op je vraag moet ik schuldig blijven, daar weet ik niets van. Wellicht dat Sandra van Kleef je verder kan helpen.

    BeantwoordenVerwijderen