Pagina's

maandag 1 juli 2019

Cadeau-kaart 2.0: challenge!

Yay! 

Hebben jullie de nieuwe challenge al gezien? We dagen jullie uit om een cadeau-kaart 2.0 te maken! 
Sandra (van Kleef) bedacht het ontwerp van deze leuke cadeau-kaart. De kaart heeft het thema 'thee'. Sandra heeft in haar ontwerp drie pockets voor theezakjes bedacht. Ook is er plek voor een doosje met chocolade en een doosje met theelichtjes. Superleuk om te maken, te geven en om samen van te genieten ;-)

 Hieronder mijn voorbeeld ter inspiratie...


Op de voorzijde heb ik een label aangebracht waarvan ik hoop dat het doet denken aan het labeltje van een theezakje. De stempel 'enjoy this sweet moment' is helemaal passend bij het thema. Met wooden letters heb ik 'Tea Time' gespeld. Als ik even niet meer weet hoe verder, helpen de wooden letters me altijd weer op weg ;-)


Voor de basis van de cadeau-kaart koos ik wit cardstock. Deze heb ik gemat met kraft-kleurig cardstock, om daar vervolgens het desingerpapier op aan te brengen. Mijn kaart blijft dicht door er eenvoudig een kanten lint omheen te binden. Een paar blingetjes in het roze mogen niet ontbreken. 


Het paneel op de voorzijde heb ik een beetje dimensie gegeven door er 3D foampads onder te plakken. Daardoor oogt de voorzijde minder plat en heeft het net iets extra's. Ook heb ik ieder paneeltje ge-inkt met bruine inkt. Ook dat geeft diepte, en maakt net het verschil vind ik. 


Open de cadeau-kaart en laat je verrassen door een en al gezelligheid! Thee, chocolade, kaarsjes, wat wil je nog meer? ;-)


 Zoals je ziet koos ik voor licht-roze designerpapier op de basis van de kaart. De doosjes hebben een meer donker-roze designerpapier, zodat ze mooi afsteken tegen de lichte achtergrond. 


Het doosje met de theelichtjes heeft een transparant dekseltje gekregen. Met een stans heb ik een cirkel uitgestanst, en daarachter een stukje transparant bevestigd. Om de cirkel heb ik een sierrand aangebracht. Zo zie je meteen wat er in het doosjes zit en het geeft nog een leuk effect ook.




Het designerpapier komt uit een wat ouder 30x30 blok 'Basic Vintage'. Het was me te doen om de roos op het papier op de voorkant van het doosje, ik maakte er een 'theeroos' van ;-). Het deel dat overbleef versneed ik zo, dat ik het op de achterkant kon aanbrengen. Zo heb ik een mooi harmonieus geheel. 


Dit is mijn uitwerking van de sketch-challenge van de maanden juli en augustus. Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze nieuwe uitdaging vinden en vooral ook hoe jullie zo'n cadeau-kaart zouden maken. Doe mee en deel jouw creatie met ons in onze facebookgroep 'Creatief met Craft Sensations'. 

Creatieve groetjes,
Sandra













13 opmerkingen:

  1. Echt heel gaaf, maar heb je ook de maten hier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave Challenged. Doe heel graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoihoi, ziet er toppie uit, wil graag de beschrijving ontvangen van jullie , zodat ik mee kan doen morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou ook graag de maten willen weten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo
    Wat super leuk en mooi. Moet je perse aan de challenge mee doen om het patroon te mogen krijgen. IK kom op het moment niet veel in mijn hobby kmaer omdat het er veel te warm is,alles naar beneden slepen is geen optie. Ik vind het zo leuk als kadootje. groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi om cadeau te geven … en te krijgen natuurlijk ook. Ik waag mijn kans ook.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat is dit een gave kaart. Heb je hier ook een patroon van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn de maten zodat ik hem kan maken voor een bejaarde dame.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe kom je aan dit patroontje ,erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eine tolle Idee. Gibt es dazu eine Anleitung? Falls ja, dürfte ich die bekommen?
    Lieben Gruß
    Angelika Chowanietz
    Ganderkesee / Deutschland

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sandra,
    Waar kan ik aan het patroon komen.

    BeantwoordenVerwijderen