Pagina's

maandag 27 april 2020

Candy Card


Hi allemaal,

Ik heb deze keer een Card Candy gemaakt... embellishments om als goodie te versturen. Ook heel goed om je restjes papier eens op te maken.

Ik heb een slinger, clip en toppers gemaakt, allemaal uit restjes papier van het designblok Soft vintage. Ook bling bling, knoopje, kraaltje en touw gebruikt.


Tutorial:

Ik begin met de slinger, hiervoor neem ik 5 stukjes designpapier van 5x2cm.


Vouw ze allemaal dubbel.


In het midden op 1 cm van de rand zet ik een stip.


Dan knip ik van de hoek tot de stip eraf.


Dan worden ze op gelijke afstand op een touwtje geplakt.


Het envelopje gaan we ook zelf maken, neem een stuk designpapier van 7x6cm, ril dit links, rechts en onder op 1.5cm van de rand.


Met potlood teken je de onderstaande lijnen:


Knip nu de lijnen uit, zodat je onderstaande krijgt:


Ik heb enkele hoekjes een beetje afgerond:


Vouw het tot een envelopje en stans een hartje en een vlindertje uit designpapier.


Uit een oudere stempel set stempel ik een leuke tekst


Plak het allemaal vast en plaats er een steentje bij.


Volgende onderdeel is het hartje met het kraaltje. stans 2 hartjes uit.


Rijg een kraaltje aan een touwtje en plak dit in het midden tussen de hartjes.


Nog een kleiner hartje, klein vlindertje, steentje en een tekstje erbij.


De volgende is de paperclip, ik gebruik hiervoor een wat grotere clip. Stans 2 rondjes uit en neem een knoopje waar je door de gaatjes een stukje touw strikt. Het kleine stukje gaasverband heb ik niet gebruikt... wordt iets anders.


Lijm de paperclip tussen de rondjes, goed aandrukken. Je moet de afdruk van de clip in het papier zien.


Ik heb nog een klein bannertje gemaakt van 1x2 cm waar ik een stukje uitknip, net zoals bij de slinger.


Als laatste nog 2 vlindertjes gestanst en op het lijfje 3 kleine steentjes geplakt.


Dit zijn alle embellishments.


We gaan ze op een stukje mica plakken zodat de ontvanger ze gemakkelijk eraf kan halen om te gebruiken voor haar kaart. Het mica is 12x17cm.


Meet uit waar je de clip wil plaatsen en maak er een snede in, zodat je deze erdoor kunt schuiven.


Het hartje voorzie je van stukjes 3d tape en plak je op de mica.


De slinger ga ik met 2 kleine stukjes dubbelzijdige tape onder de knoopjes van de touwtjes bevestigen.


Ook de 2 vlinders en envelopje voorzie ik van 3d tape en plak ik op de mica. Dan gaat het geheel in een doorzichtig zakje waar je ook je kaarten in bewaart.


Om het af te maken heb ik een kaarttopper gemaakt. Neem hiervoor een stukje designpapier van 13x4 cm en vouw dit dubbel. Met een labelmaker heb ik de tekst Card Candy toegevoegd. Nog een vlindertje en een steentje erbij en hij is af.


Met een nietje heb ik de topper aan het plastic geniet, het nietje zit onder de tekst, dan zie je het niet.


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpapier Soft Vintage, zie je rechts onderin.


Vlindersnijmal


Snijmal rondjes


Snijmal hartjes en vlinders


Kraaltjes


Steentjes


Knoopjes


Overige materialen gebruikt:


  • Paperclip
  • Touw

Liefs Bianca



16 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk. Leuk idee om te maken. Ziet er fantastisch uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dit er gezellig uit Bianca!
    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk gemaakt en een heel leuk idee.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf!! Ik heb hem gemaakt , beetje van mezelf en beetje van jou ����

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een super gaaf idee. Hij staat op mijn to do lijstje šŸ™ˆšŸ™Š Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig goed idee.nu kan ik ook eens restjes op maken.dank u wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Veel plezier met het opmaken van de restjes!

      Verwijderen
  7. Wat een gaaf idee je kun ook als je geen mica heb en je heb een lamineer aparte een vel er door halen dan heb je ook mica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat kan ook, goed idee. Of papier lamineren is ook leuk šŸ˜

      Verwijderen