Pagina's

vrijdag 6 november 2020

Kerst Drieluik......

                                  


Hoi Hoi Vandaag weer een berichtje van mij .
Dit keer iets voor de kerst het is dan wel november maar voordat je het weet is het zo ver .

Toen ik dit leuke kerstblok zag met dit prachtige vel papier erin wist ik al gauw deze wil ik heel houden en niet in stukjes voor een kaart ......Dus wat is er nou leuker om er een drieluik van te maken zodat het op de kast kan staan met een leuk kaarsje ervoor .

Wat heb je nodig om dit ook te maken .
natuurlijk dit leuke Papier blok (van 30 x 30 cm )
ik gebruikte voor de achterkant en stevigheid drie achterkanten van de papier blokken van 30 x 30 cm
(de grijze achterkant )
Lijm ,Lint .Liniaal, potlood etc ...





We beginnen met de drie delen grijs-board op elkaar te plakken ( heb jezelf een stevig stuk kun je dat natuurlijk ook gewoon gebruiken .)




Hier teken je zo als hier boven af Ik heb het aan beide kanten op 8,5 cm afgetekend zodat de hertjes mooi in het midden komen en ook heel blijven .
Om de bovenkant mooi afgerond te laten lopen heb ik een place mat gebruikt .
maar hier kan je natuurlijk ook iets anders rond voor gebruiken .
Als het zo is afgetekend gaan we het uitsnijden .



Het komt er dan zo uit te zien als hieronder .



Plak dan het mooie vel met de hertjes op de drie delen .




En snij deze ook los je hoeft nu maar door een laagje papier dus dat is goed te doen .







Het is nu al leuk 




Meet dan even af waar de gaatjes moeten komen 
van onder is dat bij mij op ongeveer 4 cm van de onderkant 
en de bovenkant op ongeveer 7,5 cm 
teken dit af en maak hier gaatjes in met een gaatjes tang .
Hier komen straks de lintjes door .

Maar eerst heb ik alle randjes met Gesso bewerkt dat smeer je er met een kastje op doe ook de zij kantjes goed zodat je het grijs board niet meer ziet.




Als dit alles goed gedroogd is kun je het met lintjes aan elkaar knopen .
Doe ze niet te strak zodat je de luikjes nog makkelijk kan bewegen .



Eigenlijk is je drie luik nu al klaar je kan het natuurlijk gaan versieren hoe je zelf wilt .
Ik heb alleen aan de bovenkant nog wat Gemstones gebruikt .
Mocht je het ook gaan maken heel veel plezier .




Gebruikte materialen .


Groetjes Marcella


6 opmerkingen:

  1. Superleuk. Helaas hadden ze hier h=geen enkele blok met blauwtinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superbe ! c'est vrai que cette image est magnifique et elle est bien mise en valeur avec ce tryptique ! bravo et merci pour les explications.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en fait , je ne suis pas "inconnue" mais Monique Messier pseudo Monia.

      Verwijderen
  3. Och , is te doen om na te maken . ook voor verschillende thema's !
    heel mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen