Pagina's

donderdag 2 mei 2019

Kleuren op kraft papier

Jullie kennen vast wel de mooie Papercraft designs pads van Craft Sensations, dit zijn paper pads van kraft papier met allerlei mooie opdrukken en folie druk, ze zijn er al in verschillende series geweest met een heleboel leuke verschillende designs.
Ik heb gewerkt met een ouder paper pad in dit paper pad zitten ook hele mooie afbeeldingen met bloemen je kunt deze bloemen ondanks dat het kraft papier is toch mooi inkleuren met de CS potloden.
Hier onder zal ik uitleggen hoe ik te werk ben gegaan.



Ik heb het papercraft pad gebruikt met de blauw/zilver folie druk


Daarin zit deze mooie afbeelding met bloemen en deze heb ik gebruikt en ben ik gaan kleuren met CS potloden. Ook het papier dat ik als achtergrond op de kaart heb gebruikt komt uit dit paper pad.


Als basis heb ik eerst het blaadje wit gekleurd en daarna 
heb ik met verschillende kleuren blauw de bloem op kleur gebracht net zolang tot ik het gewenste resultaat had.

Omdat je op craft papier kleurt hoef je het nu niet te blenden met reukloze terpentine
Je kunt het kleur over kleur op papier zetten 
Voor een mooi resultaat zul je meerdere lagen met kleuren over elkaar heen moeten kleuren.
Met de donkerste blauwe kleur je de schaduwen in  net zo lang tot je er diepte in krijgt.


De kaart basis heb ik gemaakt met het zwarte kraft papier




En het blauwe cardstock is het linnen cardstock



Verder heb ik nog gebruikt de stempel set met de cirkel en de stempel set met het takje uit deze serie


op de blauwe cirkel heb ik nog een zwarte puffy sticker geplakt
Deze zijn ook nog van een oudere serie maar blijven leuk om te gebruiken.


En tot slot heb ik op de hoekjes stukjes diamond border gebruikt. Deze heb ik in vorm geknipt waardoor je de leukste vormen kunt knippen voor op je kaart.








Groetjes 




4 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi deze kaart.
    Maar.....dat vond ik in 2017 ook al, hahahahaha

    groet, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend kaartje, prachtig die blauwe bloem.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend, dank je wel voor je duidelijke uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen