Pagina's

woensdag 7 april 2021

Journaling Challenge April: Hello Spring

 


Hello Spring!

Wat een heerlijke zonnige dagen hebben we al gehad en aan alles merk je dan dat het nu toch echt lente wordt: de vogeltjes fluiten weer uit volle borst, de takken lopen uit, de wereld ontwaakt uit haar winterslaap...

Ik heb voor de lente eerst weer een nieuw boekje gemaakt:


Ik koos voor deze papieren, die gaven me meteen een lentegevoel.



Ik snijd het papier op mijn junk journal formaat: 18 x 12 cm, rillen op 9 cm.
Ik maak gaatjes met een prikpen in het midden en bind het journal met een soort waxdraadje.


Dat ziet er al lente-achtig uit, toch?


Ik vind dit papier al zo mooi dat ik de voorkant verder graag een beetje rustig wil houden.
Ik knip een puttertje uit een oud vogelboek, plak wat washi-tape 
en maak het af met een stansje die ik kleur met roze watercolor en een roze lintje om het boekje.


Dit is mijn eerste pagina in het boekje geworden voor april: Hello Spring.
De pagina's heb ik weer bewerkt met modelling paste in een bloemenstencil en honingraat stempels voor een lentegevoel. Ik heb ook op deze pagina plaatjes uit een vogelboek gebruikt. 
Ik ga graag naar de kringloop om daar oude boeken op de kop te tikken: atlas, muziekboek, stripboeken en natuurboeken zijn mijn favoriet. De randjes van de plaatjes heb ik met bruine inkt bewerkt.


Hoe schattig is dit nestje met puttertjes? Ik maak deze pagina af met een tekstje met het thema van de maand, die ik maak met de lettertang en ook hier mag natuurlijk een stansje niet ontbreken...


Ik vond dit poesje wel erg leuk om als randje op deze pagina te gebruiken.
Al ben ik dol op vogeltjes en mag ze dus niet dat vogeltje pakken, ik denk dat het winterkoninkje wel sneller zou zijn ;)
Je kan hier goed zien dat ik een grovere pasta heb gebruikt, ik hou wel van effect dat dit geeft.
Ik laat de stansjes van de bloemen wit zodat de pagina verder rustig blijft.

Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en dat jullie weer meedoen met de challenge.
Post een leuke foto van je pagina met de gebruikte spulletjes op de groep want ik vind het leuk om te zien welke Craft Sensations spullen je hebt gebruikt en doe een mooie foto van je journalpagina in het album Journaling Challenge April. Zorg dat het zichtbaar is dat het echt om een journalpagina gaat, alleen dan maak je kan op een prijs, deze challenge is daar echt voor bedoeld... 💗


Ik gebruikte voor de journalpagina's de volgende producten van Craft Sensations:












3 opmerkingen: