Pagina's

vrijdag 18 februari 2022

Flower suitcase

 

Hi allemaal,

Tijdens het maken van allerlei miniatuur projectjes kwam ik een mini suitcase tegen en dacht meteen dat het wel leuk zou zijn om dit in een iets grotere variant te maken... Dus aan de slag!

Je kan er van alles in doen, denk aan snoep, cadeautjes en vul zelf maar in. Ik heb er mos in gedaan met zelfgemaakte bloemetjes. Om de suitcase open te zetten heb ik er een halve saté prikker in gezet.


Hij kan dicht maar dat vind ik zelf niet leuk om neer te zetten...


De bovenkant heb ik wel iets versierd met tekst ribbelkarton en natuurlijk pailletten!


Vind je de suitcase leuk en wil je het zelf maken dan kan dat met de onderstaande tutorial, ook plaats ik een overzicht van de gebruikte materialen.

Deel je creatie vooral op onze facebook pagina!

Liefs Bianca


Tutorial

 Neem een stuk cardstock van 20x12cm.


Ril op 1.5-8.5-10-11.5-18.5.
Draaien en rillen op 1.5-10.5


Boven en onder knip je de lijnen in tot de 1e rillijn en knip de aangegeven stukken schuin weg, zie foto:


Dan is dit het eindresultaat:


Ik inkt alle lijnen.


De buitenkant beplak ik met designpapier 005c kleiner als de basis, (plakstripjes krijgen geen designpapier) zie foto.


De binnen kant krijgt ook designpapier 0.5cm kleiner, muv de lange kant, die lijm ik nog niet vast. Zie foto.


Dan lijm ik aan de plakrandjes de ene zijde dicht, zie foto.


Dan de andere kant.


Dan de strookjes designpapier aan de binnenkant.


Je hebt nu al een soort van suitcase


Het handvat maken we ook zelf... neem een stuk cardstock van 6x1cm


Teken aan de achterzijde op 1 cm aan beide zijdes op 1 cm een lijn.


Dan 0.25cm boven en onder een lijn tussen de 2 lijnen:


Dan teken ik schuine lijntjes op de hoekjes, zie foto.


Tevreden dan knip ik het uit.


De "bolletjes" vouw ik zoals je ziet op de foto en het hengsel maak ik rond met een pen.


Dan neem ik 2 stukjes cardstock van 1.75x0.5 en deze ril op 0.5cm


Dit kan op de suitcase worden gelijmd.


 En nu kan je gaan versieren... ik heb bloemetjes gestempeld en ingekleurd met metallic verf.


De bloemetjes knip ik uit en verwerk op mos in de suitcase.


De tekst banner is een sticker uit het gebruikte paperbook.


Ook deze tekst cirkel komt uit het boek.


Ik hoop dat je het leuk vond en zie de creaties wel tegemoet!


Gebruikte materialen Art en Craft Sensations:

Metallic verf


Stempels


Sequins


Paperbook


Kraft

3 opmerkingen: