Pagina's

donderdag 27 juni 2019

kaart met lichtje

 Hallo allemaal

Ik vind het altijd wel leuk om een kaart of een creatie te maken waarin iets extra's verwerkt is
dat geeft je kaart vaak net even iets speciaals en het is nog leuk om te maken ook.
Ik heb in dit kaartje als extraatje een lichtje verwerkt.
Je ziet aan de rechterkant van de kaart een flapje uitsteken en als je daar aan trekt gaat er ergens in de kaart een lichtje branden.











als basis kaart heb ik lila design papier gebruikt uit het paper pad
"enjoy this sweet moment"


Om te matten en de bovenste kaart heb ik wit linnen cardstock gebruikt


De bovenste kaart heb ik (nadat ik hem op maat gesneden heb) bewerkt met een embossingfolder


Nadat ik hem met een embossingfolder bewerkt heb ben ik er met de inktpads lichtjes overheen gegaan, ik heb 3 verschillende kleurtjes inkt gebruikt en deze ook wat in elkaar over laten lopen.
Als je heel lichtjes met de inkt pads over het papier wrijft komt de inkt enkel op het geemboste gedeelte en niet op de achtergrond.
Let op dat je niet te veel druk op het inkt pad zet want dan kleurt hij de achtergrond wel mee.






Ik heb in de opening van de embossing folder een kader gestempeld (die bij een oudere serie embossingfolders zat) 
Het vogeltje heb ik gestempeld, inkleurd met inkt en uitknipt het oogje van het vogeltje daar heb ik een klein gaatje geponst met een ponstang omdat ik daar het lichtje doorheen wil laten schijnen.
Op het oogje heb ik een heel klein strassteentje geplakt uit de craft bottles, dat is een transparant steentje dus daar schijnt het lichtje mooi doorheen.



De lila rand waar happy birthday op gestempeld staat is ook van hetzelfde design papier als de basis kaart, als decoratie heb ik een paar witte sequins (pailletten) gebruikt en daar een klein strassteentje ingeplakt. ook heb ik nog een strook vellum gescheurd en dat er nog achteruit laten komen.




De bloemetjes op de kaart heb ik gemaakt met een stempel uit deze stempelset


De bloem heb ik stempelt op hetzelfde design papier als de basis kaart en daarna uitgeknipt en opgebold.



in de achtergrond heb ik nog kleine parelmoer kleurige hartjes geplakt, deze hartjes komen uit de craft bottles en kun je heel makkelijk met een klein druppeltje lijm vast plakken.






Om het lichtje te laten branden heb ik een heel klein led lichtje gebruikt (smd diode)
Om het te kunnen laten branden in je kaart daar komt natuurlijk nog wel heel wat bij kijken.
want zo'n lampje brand niet zomaar, de binnenkant van mijn kaart waar het lampje verwerkt is ziet er als volgt uit.


Het lijkt een heel ingewikkeld iets en als je er weinig kaas van gegeten hebt is dat ook wel zo maar als je je er een beetje in verdiept en je hebt het door dan is niet zo heel ingewikkeld. (maar dat is natuurlijk me heel veel dingen zo ;) )

Ik had op youtube een filmpje gevonden waarin dat eigenlijk wel heel duidelijk uitgelegd werd ik zal jullie hier de link van de uitleg geven.

Ik vond het in ieder geval een hele leuke kaart om te maken en zal er zeker nog meer gaan maken.



2 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk.
    Als ik er niet uit kom......zonder lichtje is hij ook al super leuk, hihi
    Zal het filmpje eens goed bestuderen.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen