Pagina's

maandag 28 januari 2019

Mini-serie; 1 stempelset, 3 kaartjes...eerste kaart 'rechthoekige box-kaart'

Hoi allemaal! 

Als ik een kaart maak kies ik bijna altijd eerst mijn stempelset en stel ik mij voor wat voor leuke dingen ik daarmee kan doen. Sommige stempelssetjes lenen zich goed voor het maken van een kleine scene, met andere stempels kun je een eigen achtergrond maken, en met teksten, bloemen en figuurtjes kun je een blikvanger op je kaart maken.

 Craft Sensations brengt alweer een tijdje schattige stempelsetjes uit met kleine wouddiertjes, onderwaterfiguurtjes, poezen, vlinders, bloemen, noem maar op. Dat gaf me het idee om 1 stempelsetje te kiezen en om daarmee 3 verschillende kaarten te maken.

Vandaag laat ik jullie mijn eerste kaartje zien, een rechthoekige box-kaart. Woensdag aanstaande post ik mijn tweede kaart en de derde kaart zal ik volgende week maandag posten. Van de laatste kaart zal ik ook een patroon of tutoiral op het blog plaatsen.

Ik hoop dat jullie dit idee leuk vinden en dat ik jullie kan inspireren om meer uit je stempelset te halen. 

Hieronder de eerste kaart die ik maakte, en het stempelsetje dat ik koos.  



Het stempelsetje komt uit de serie hieronder...




Toen ik het stempelsetje in handen kreeg zag ik meteen een soort van orkestje van wouddiertjes die samen muziek maken. En dus besloot ik ze te laten 'poppen' in deze leuke rechthoekige box-kaart. Het is net een klein muziekdoosje vol gezelligheid ;-)




Het staren van de uil vind ik hilarisch, zou hij de gitaar bespelen of juist de trompet? Of is hij de dirigent ;-) De ontvanger van dit kaartje zal zeker glimlachen bij het opzetten van dit orkestje.

Met wooden letters heb ik speels het woord 'Hello' op de kaart aangebracht. Maar een gewoon 'Hallo' of 'Hoi' kan natuurlijk ook. Met de wooden letters maak je je eigen spreuk.




Omdat het gaat om diertjes die in het bos wonen, en ik een soort orkestbakje wilde maken, koos ik voor papier met hout-design. Het papier komt uit een kerstblok van afgelopen kerst. Veel designer papier heeft een soort van 'thema'; hout, zon zee strand, floral etc. Bedenk wat je wilt maken, spit je blokken door en kies papier dat bij je thema past. Maak bijvoorbeeld een box-kaart met de onderwaterfiguurtjes uit deze serie stempelsets. En kies voor papier met een 'zon, zee, strand' thema. 




.Op de foto hierboven is mooi te zien hoe ik mijn figuurtjes laat 'poppen'. Achter alle figuurtjes (behalve het vosje) is een stripje 'transparant' geplakt. Deze stripjes zijn bevestigd aan strookjes cardstock die in de box bevestigd zijn. Op die manier poppen je figuurtjes leuk uit de box en kun je ook hoogte verschillen maken. 




Op de foto hierboven zie je de stripjes cardstock waaraan de diertjes en de instrumenten bevestigd zijn. Ook heb ik weer met goudkleurig spiegelkarton gewerkt. Met een border-stans heb ik uit spiegelkarton strookjes 'gras' gestanst. 




Met twee handstansen heb ik muzieknoten gestanst en verder heb ik het doosje opgeleukt met pailletten en een pareltje. Uiteraard heb ik de figuurtjes gekleurd met de kleurpotloden van CS. 





De kaart bestaat in feite uit niets mee dan twee stukken cardstock die je aan elkaar bevestigd, vouwt en inknipt. Twee stroken cardstock in de box vormen de basis voor het bevestigen van je orkestje. Figuurtjes kleuren, bevestigen en naar eigen inzicht de box bekleden met designer papier en opleuken met pailletten, pareltjes, decoratieve stansen, etc. 




En vraag je je af: kan de kaart ook op de bus? Ja, dat kan ;-) Op de foto hieronder zie je dat het kaartje precies in een standaard enveloppe past. Waar je wel voor op moet passen is dat de figuurtjes niet teveel boven de achterzijde van je kaart uitkomen. Zoals in dit geval bijvoorbeeld het bovenste deel van de gitaar en de trompet. Anders moet je toch voor een enveloppe een slagje groter gaan.





Op de achterzijde bevestig je een stukje wit of creme-kleurig cardstock. Daar kun je je groet schrijven voor de ontvanger van de kaart.





Dit is mijn eerste kaartje met de wouddiertjes en hun instrumentjes. Ik hoop dat jullie deze rechthoekige box-kaart leuk vinden.

Deze week nog post ik een tweede kaartje met deze vrolijke figuurtjes. Volgende week maandag het derde kaartje. Zoals gezegd, van het het laatste zal ik ook een patroon of tutorial delen met jullie. Hieronder alvast een sneakpeak van de kaartjes die nog gaan komen...




Voor deze twee kaartjes koos ik eveneens een bijzondere kaartvorm. Heb je al een idee? ;-)




 Vind je dit een leuk idee, dan daag ik je van harte uit om ook een stempelsetje te kiezen en er drie (of twee) kaartjes mee te maken. En om ze met ons te delen op onze Facebook-groep 'Creatief met Craft Sensations'. Tenslotte vind je hieronder de lijst met gebruikte materialen. 

Creatieve groetjes en graag tot woensdag!
Sandra













9 opmerkingen:

  1. Heel leuk zo,n boxcard.
    Heb laatst die stempelset ook kunnen scoren.
    Kijk uit naar je volgende creaties.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Bep ;-) Zijn ook heel leuk om te maken, net wat anders. Hoop dat ik je kan inspireren!
      Groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  2. Beautiful scene on this fab box card. Where can you buy these stamps and papers? I saw a video of someone doing a flip through of Craft Sensations paper, and she said she buys from Action in Germany. Are these products available anywhere else? Thanks in advance.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much! The products can be bought at the Action stores. Action is selling our products in the Netherlands, Germany, Belgium and France, also in Poland I believe. So you just have to find your nearest Action store to get our products ;-) Hope you'll find them!

      Sandra

      Verwijderen
  3. Wat een fantastische creatie Sandra!
    De kleurpotloden zijn ook van craft-sensation?? Die heb ik nog niet kunnen vinden bij de action....gebruik je die gewoon droog of doe je dat met terpentine O.i.d,? Ik wil het inkleuren ook graag leren maar vind die markers en natte dingen niet leuk om te gebruiken.
    Ik kijk uit naar je volgende creatie, ben volgster geworden dus ga niks leuks meer missen van jou :-) fijne middag xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Wat leuk dat je ons bent gaan volgen, hopelijk kunnen we je blijven inspireren ;-)

      Ja, zijn kleurpotloden van Craft Sensations en ze zijn inderdaad te koop bij Action. Ons filiaal heeft ze altijd wel op voorraad, maar de verschillende filialen kopen verschillend in.
      Ik gebruik ze meestal gewoon droog. De kunst is om met laagjes te werken en als het kan met tinten die dicht bij elkaar liggen, van licht naar donker gaan. Het eerste laagje breng je heel dun aan, en daarna zet je het volgende laagje op (met een beetje draaiende bewegingen). Daar waar je schaduw wilt zet je 'm wat zwaarder aan, of je gaat er met een donkere tint overheen. Soms werk ik ook met geurloze terpentine, en ik denk dat je ook met Vaseline kunt werken. Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar volgens mij moet dat kunnen. Ik blend soms ook een beetje met mijn Wink of Stella glitterpen, dat gaat heel goed maar wordt wel heel nat. Ik ben ik niet zo van het 'natte kleuren', vind de kleurpotloden geweldig ;-)

      Hoop dat je de kleurpotloden nog kunt bemachtigen, ze zitten nog wel in het assortiment.
      groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
    2. Dank voor je reactie Sandra,ik ga op zoek naar de potloden!
      Lieve freubelgroetjes, Wilma

      Verwijderen
  4. Ik vind hem super leuk! Ik heb toevallig gisteren een boxkaart gemaakt, maar dan met bloemen.
    Ik kijk al uit naar je andere kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Angelique! Met bloemen lijkt me ook prachtig! En leuk om te maken ;-)
      groetjes,
      Sandra

      Verwijderen