Pagina's

vrijdag 17 september 2021

Notitie mapje

 

Hi allemaal,

Ik heb deze keer een notitie mapje gemaakt, hierin kan je al je aantekeningen, bonnen, tickets enzovoort bewaren die je bijvoorbeeld op een citytrip krijgt. Gewoon leuk om te bewaren dus!

Ik heb voornamelijk gewerkt met het designpapier Black & white, ook de teksten komen daaruit. De tekst "awesome" heb ik terug laten komen met de kraaltjes.


Als je het mapje openmaakt zie je links een mapje, in het midden een potlood, rechts een notitieboekje en daaronder nog een pocket.


Het mapje wordt dichtgehouden dmv een strikje, hier kan je allerlei bonnen, tickets e.d. in bewaren.


Ik heb er een aantal kaarten in gemaakt, je zou natuurlijk ook foto's erop kunnen plaatsen.


De rechterkant heeft een zelfgemaakt notitie boekje voor al je aantekeningen.


Onder het notitie boekje heb je ook nog een pocket voor wat grotere dingen in te bewaren, ik heb er een dubbele kaart in geplaatst.


Het was superleuk om te maken en ik hoop dat jullie het ook leuk vinden! Mocht je het mapje gaan maken, plaats het dan ook op onze facebook pagina!

Hieronder volgt de tutorial en een overzicht van de gebruikte materialen.

Groetjes,
 

Tutorial:

Ik begin met een grote envelop van +/-32x23cm.
Aan de open zijde, dus met de flap snij ik een stuk af, zodat de breedte 30cm wordt.


Dan ril ik aan beide zijde op 13.5cm


Aan de open zijde haal ik een half rondje.


Vouw alles naar binnen, zodat je al een albumpje hebt.


Aan de buitenkant lijm ik rondom een stuk lint van ongeveer 75cm, zodat je het kunt dicht strikken.


Dan kan je aan de buitenkant het designpapier 0.5cm kleiner gaan plaatsen.


Op de binnenzijde van de rug, aan de rechterkant lijm ik een stukje lint dubbel van ongeveer 5cm, waar een potlood in gestoken kan worden, zie foto.


Dan kan ook het designpapier aan de binnenkant worden geplakt.


Ken je dat... heb je houten letterkralen maar mis je net 2 letters...
Ik vijl de kraal dan "schoon" en schrijf de juiste letter er dan zelf op...


Bijna niet te zien toch... 


De kralen rijg ik aan bakerstwine, maar dan zonder het gouddraadje.


Boven in de rug van het mapje maak ik een gaatje.


En daar gaat het touwtje doorheen.


Aan de binnenzijde rijg ik dan 3 ronde kralen en maak er een knoopje in, nu blijft hij hangen,


Voor het notitieboekje neem ik 10 stukken dunner designpapier en /of printpapier van 19x19cm


En 1 stuk dikker designpapier van 19x19 voor de kaft, vouw dit allemaal dubbel.

 
en leg het in elkaar.


Ik teken in het midden een punt en dan vanuit het midden op 5cm ook nog 2 punten.


Zorg dat je alle pagina's even vastzet met een paperclip zodat ze blijven liggen. 


Maak dan op de stippen een gaatje en dan gaan we rijgen.
Van binnenuit door het middelste gaatje en dan bovenin er weer in.


Dan door het onderste weer naar buiten.


En dan door het midden weer naar binnen.


Dan ziet het er zo uit:


Knoopje er in en het zit vast.


De randen snij ik een beetje bij en de hoeken rond ik af.


Voor het mapje neem ik cardstock van 25.5x19cm en ril dit op 9.5-10.5-20-21cm


Voor de zijkanten neem ik 2 stukken designpapier (kan ook met cardstock) van 8x9.5 en ril dit op elke cm. Vouwen zoals op de foto.


De buitenzijdes voorzien van tape, zie foto.


Plak ze langs de rand van het mapje.


Dan is dit het eindresultaat:


Bekleden met designpapier en een lintje erom heen knopen


Dan kan het mapje in z'n geheel in het midden van de linker pagina worden geplaatst.


Het notitieboekje komt rechts op de pagina.


Ik maak nog 4 kaarten van 9x18.5cm voor in het mapje.


Voor in de pocket maak ik nog een dubbelgevouwen kaart van 21x21cm.


Dan de binnenkant nog voorzien van teksten en enkele strasssteentjes.


Op de voorkant maak ik 3 banners, de tekst en ook 3 strasssteentjes en dan dan is het klaar!


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Designpapier



Cardstock



Kralen



Strass


Bakers twine



Lint.

2 opmerkingen: